جدیدترین اخبار

چرا دانش آموزان کردستانی از ادامه تحصیل بازماندند؟

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: متأسفانه ۱۶ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی به دلایل فرهنگی و اقتصادی خانواده هایشان از ادامه تحصیل بازمانده اند.

مدرسه آنلاین- طیب سالاروندیان صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید پیش بینی پذیرش ۲۸۹ هزار دانش آموز در مدارس دولتی را داریم.

وی افزود: بیش از ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب کارکنان آموزشی در سال تحصیلی جدید ایفای نقش خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: با توجه به خروجی نیروها برای سال تحصیلی جدید نیازمند ۲ هزار و ۵۷۷ نفر نیروی جدید هستیم که هزار و ۴۴۰ نفر این کسری از طرق دانشگاه فرهنگیان، آزمون‌های استخدامی و طلاب وظیفه تأمین خواهد شد.

سالاروندیان افزود: تا امروز حدود ۹۳ درصد دانش آموزان استان ثبت نام قطعی کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده استان‌های مرزی مبحث ترک تحصیل دانش آموزان است.

سالاروندیان خاطرنشان کرد: در بحث پوشش تحصیلی همتراز استان‌های مرکز کشور هستیم اما در بحث ادامه تحصیل دختران در مقطع متوسطه با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: عوامل فرهنگی، ازدواج زودهنگام دختران و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها از جمله عوامل بازماندگی تحصیلی دانش آموزان استان است و می‌توان از آموزش مجازی برای رفع بخشی از این چالش بهره گرفت.

سالاروندیان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۳۷ نفر در دوره متوسطه دوم و ۳ هزار و ۸۵۷ نفر در متوسطه اول تارک تحصیل داریم.

وی افزود: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی ۹۹.۵، متوسطه اول ۹۵.۳۳ و متوسط دوم ۷۸.۵۸ است که بر اساس قانون و سند تحول بنیادین سنین ۶ تا ۱۸ سال لازم التعلیم هستند و نباید والدین، آنها ها را مجبور به ترک تحصیل و حضور در بازار کار کنند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا