جدیدترین اخبار

چرا باید گوشی و تبلت فرزندان مان را بیمه کنیم؟

اگر این تیتر را سال‌ها قبل می‌خواندید، به نظر شما یک شوخی ساده بود. اما با وجود مجازی شدن تحصیلات فرزندان و بازی گوشی دانش آموزان در استفاده از تلفن همراه امکان آسیب دیدگی موبایل و تبلت دانش آموزان بیشتر است.

مدرسه آنلاین – در روزهای اخیر نیز به علت آلودگی بیش از حد هوا، تعطیلی مدارس به استفاده بیشتر دانش آموزان از موبایل و تبلت دامن زده و به دنبال آن هزینه غیرقابل باور تعمیر و تعویض قطعات آن، موبایل نیز به گروه وسایلی پیوست که استفاده از آن بدون داشتن بیمه، ریسک بالایی دارد.

مهم ترین مزایای بیمه موبایل برای تعمیرات:  

  • معرفی تعمیرگاه مناسب توسط خود شرکت بیمه
  • تعویض گوشی از کار افتاده با گوشی نو
  • پوشش افزایش قیمت گوشی در صورت خرابی
  • شکستگی و ضربه خوردگی صفحه نمایش تمام گوشی ها تحت بیمه هست

بیمه گوشی چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

با بیمه کردن گوشی موبایل، تقریباً 80% خطراتی که تلفن ‌همراه را تهدید می‌کند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. 20% باقی‌مانده هم مواردی هستند که احتمال وقوع آن‌ها بسیار پایین است. ریسک‌های تحت پوشش بیمه موبایل شامل موارد زیر هستند:

  • آبدیدگی یا نم‌زدگی (بیمه آب خوردگی موبایل)
  • نوسانات برق و القای الکتریکی (بیمه نوسانات برقی موبایل)
  • شکستگی یا ضربه خوردگی (بیمه شکستگی(
  • آتش سوزی و انفجار (بیمه آتش‌سوزی موبایل)
  • سیل و طوفان (بیمه حوادث طبیعی)
  • سرقت با شکست حرز یا به هر علت (بیمه سرقت موبایل)

والدین دانش آموزان میتوانند با بیمه کردن موبایل و تبلت فرزندان، از هزینه های احتمالی تعمیرات گوشی جلوگیری کنند. بخ علت تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا در سال 1402 و برگزاری کلاس های آنلاین میتواند احتمال آسیب دیدگی گوشی را افزایش دهد.

isna.ir/xdFMrX

نحوه محاسبه و پرداخت خسارت بیمه موبایل

با توجه به نوع آسیبی که به موبایل وارد می‌شود، نحوه محاسبه و پرداخت خسارت متفاوت است:

  • در خسارات جزئی: بیمه‌گر پس از دریافت داغی قطعات و فاکتور رسمی ممهور از طرف مراکز تعمیرات معتمد خود، خسارت را ظرف مدت 7 روز کاری به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.
  • در خسارات کلی: اگر مرکز تعمیراتی معتمد شرکت بیمه، خسارت کلی را تأیید کند، بیمه‌گزار باید یک نامه ممهور مبنی بر خسارت کلی را از آن تعمیرگاه دریافت کند؛ سپس، این نامه را همراه جعبه دستگاه (به همراه متعلقات آن) به شرکت بیمه تحویل داده و خسارت تعیین شده را ظرف مدت 7 روز کاری دریافت می‌کند.
  • در خسارت سرقت: بعد از ارائه مدارک محکمه پسند، مبنی بر سرقت موبایل، شرکت بیمه پس از دریافت جعبه دستگاه (به همراه متعلقات آن)، خسارت را ظرف مدت 7 روز کاری به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.

طرح‌های مختلف بیمه گوشی در بیمه دات کام

شرکت‌های بیمه برای افراد مختلف، طرح‌های متفاوتی را در رشته بیمه موبایل ارائه می‌دهند. در حال حاضر، بیمه دات کام تنها خدمات شرکت سامان را در این رشته بیمه ارائه می‌دهد. در جدول زیر، پوشش‌های سه طرح مختلف بیمه گوشی همراه سامان را مشاهده می‌کنید.

پوشش‌ها طرح زیسا پلاس طرح زیسا پرو طرح زیسا مکس
آبدیدگی و نم‌زدگی دارد دارد دارد
نوسانات برق و القای الکتریکی دارد دارد دارد
شکستگی یا ضربه خوردگی دارد دارد دارد
آتش سوزی، انفجار، سیل و طوفان دارد دارد دارد
سرقت با شکست حرز دارد دارد دارد
سرقت با قاپ‌زنی و زورگیری دارد دارد
افزایش سرمایه تا 40 درصد
سقف قیمت برای موبایل مورد بیمه 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان 100 میلیون تومان

طرح‌های زیسا پلاس و زیسا مکس برای تمامی گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود. اما استفاده از طرح زیسا مکس، فقط برای دستگاه‌های تولید شده از سال 2021 به بعد امکان پذیر است. البته شرکت بیمه سامان، بیمه موبایل خود را با تسهیلات ویژه‌ی دیگری نیز ارائه می‌دهد، که می‌توانید در زمان خرید با آن‌ها آشنا شوید.

فرانشیز بیمه موبایل چقدر است؟

فرانشیز، بخشی از هزینه خسارت وارده است که باید توسط خود بیمه‌گزار جبران شود. میزان فرانشیز در هر رشته بیمه، با توجه به شرایط آن حوزه سنجیده می‌شود. میزان فرانشیز در نظر گرفته شده برای بیمه موبایل در جدول زیر آمده است:

نوع خسارت فرانشیز طرح زیسا پلاس و زیسا پرو فرانشیز طرح زیسا مکس
خسارت جزئی (تعمیرات و تعویض قطعه) 20% و حداقل 100،000 تومان 30% و حداقل 200،000 تومان
خسارت مربوط به تاچ و ال سی دی (تعمیرات و تعویض قطعه) 40% و حداقل 200،000 تومان 30% و حداقل 200،000 تومان
خسارت کلی (غیر قابل تعمیر 30% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) 10% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.)
سرقت 30% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) 30% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.)

مدت زمان اعتبار بیمه موبایل چقدر است؟

بیمه موبایل در بیشتر طرح‌ها یک ساله است. البته این مدت زمان قابل تمدید است. در زمان تمدید بیمه موبایل اگر خسارتی نداشته باشید، از شرکت بیمه تخفیف می‌گیرید. در هر زمان که بخواهید می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه موبایل به سایت بیمه دات کام مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا