جدیدترین اخبار

لیست قیمت انواع نهال پسته در سال 1402 پالیز نهال

به منظور محاسبه هزینه احداث یک باغ پسته در سال جاری باغداران باید بدانند که قیمت نهال پسته چقدر است؟

مدرسه آنلاین – در واقع قیمت نهال فاکتوری تعیین کننده در محاسبه هزینه احداث یک باغ است، در مورد احداث باغ پسته قیمت نهال تابعی از نوع رقم و نهالستانی است که از آن خرید خود را انجام می­دهید.

در این خبر نامه به بررسی فاکتورهایی می­پردازیم که می­تواند در قیمت انواع نهال پسته موثر باشد می­پردازیم، چنانچه قصد احداث باغ پسته در سال 1402 را دارید مطالعه این خبر نامه را از دست ندهید.

کدام نهالستان پسته قیمت مناسب­تری دارد؟

در درجه اول ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که قیمت نهال پسته در کدام مرکز فروش مناسب­تر است؟ خرید از نهال فروشی­ها به صرفه­تر است یا نهالستان پسته؟ این سوال به ویژه برای کسانی مطرح می­شود که در شهر خود دسترسی به نهالستان با کیفیت کار بالا ندارند و به نهال فروشی­ها دسترسی بیشتری دارند.

این افراد ممکن است با خود بگویند به جای اینکه هزینه حمل و نقل نهال از نهالستان از یک شهر دیگری را پرداخت کنند می­توانند نهال را با کمی اختلاف قیمت از نهال فروش­های شهر خود تهیه کنند.

در اینجا ذکر این نکته ضرورت دارد که علاوه بر اینکه قیمت نهال در نهالستان پایین­تر از نهال فروشی است، کیفیت نهالی که به صورت مستقیم از نهالستان ارسال می­شود نیز بالاتر است، خرید مستقیم از نهالستان در رابطه با اصالت نهال و کیفیت کار نهالستان تضمین شده است در صورتی که با خرید از نهال فروشی ممکن است حتی ندانید که نهال را کدام نهاستان با چه کیفیت کاری تولید کرده است.

در نهایت نهال ممکن است چند روز در نهال فروشی و تحت شرایط نامناسب نگهداری شده باشد و این موضوع گیرایی نهال پسته را پایین می­آورد اما با خرید از نهالستان از شرایط نگهداری نهال تا پیش از ارسال آسوده خاطر خواهید بود.

در صورتی که به نهالستان­های مختلف مراجعه کرده باشید متوجه اختلاف قیمت نهال در بین آنها شده­اید، در این مورد توصیه می­شود خرید خود را حتما از نهالستان­های معتبر و مجوز دار که بر اساس نرخ مصوب در سال جاری اقدام به فروش نهال پسته می­کنند مانند نهالستان پالیز نهال انجام دهید.

چرا قیمت انواع نهال پسته در یک نهالستان متفاوت است؟

همانطور که پی­تر نیز اشاره کردیم قیمت نهال پسته در نهالستان­های مختلف متفاوت است و شما باید به نهالستان معتبر و مجوز در برای خرید نهال پسته مراجعه کنید، اما پس از مراجعه به نهالستان معتبر هم متوجه اختلاف قیمت انواع نهال پسته خواهید شد، در ادامه دلیل اختلاف قیمت ارقام مختلف پسته را بررسی می­کنیم.

در درجه اول باید گفت اختلاف قیمت به اختلاف ارقام مختلف در کیفیت و شیوه­ی تولید نهال بر می­گردد، ارقامی از پسته که بازار پسندی بالاتری دارند خب طبیعتا قیمت نهال آنها بالاتر خواهد بود و یا اینکه ارقامی از پسته که به صورت پیوندی تکثیر شده­اند نیز قیمت بالاتری دارند.

برخی از ارقام وارداتی قیمت بالاتری نسبت به برخی از ارقام داخلی داشته و از طرفی قیمت نهال پسته که پایه مقاوم­تری نسبت به آفات و بیماری­ها و همینطور شرایط شوری خاک و کم آبی داشته باشد بالاتر خواهد بود.

با این تفاسیر راهنمای شما در انتخاب نهال برای احداث باغ پسته نباید قیمت نهال باشد بلکه شما باید به دنبال سازگارترین رقم با شرایط آب و هوایی و خاک در منطقه خود باشید، در زمان انتخاب رقم به میزان شوری خاک و تحمل رقم پسته به شوری و کم آبی دقت داشته باشد و از همه مهم­تر خسارت سرمای بهاره را در نظر داشته و در صورتی که در منطقه شما سرمازدگی بهاره رخ می­دهد از انتخاب ارقام زود گل اجتناب کنید.

گواهی سلامت نهال چیست و چه تاثیری بر قیمت نهال پسته دارد؟

مورد دیگری که می­تواند بر قیمت نهال پسته موثر باشد صدور گواهی سلامت نهال است، گواهی سلامت نهال هر ساله با مراجعه کارشناسان گیاهپزشک به نهالستان و انجام آزمایشات مهم گیاهپزشکی از نهال صورت می­گیرد.

نهالی که گواهی سلامت داشته باشد از هر نظر مورد بررسی قرار گرفته و آفات و بیماری­های مهم خاکزادی مانند نماتد ریشه گرهی، گموز، کرم سفید ریشه و ورتسیلیوم را ندارد، شاخساره­ها نیز به دقت از نظر وجود آفات مورد بررسی قرار گرفته و خیال باغدار از خرید نهال سالم راحت خواهد بود.

انجام این آزمایشات برای نهالستان قطعا هزینه بردار است اما با توجه به اینکه این آزمایشات در سطح وسیع انجام می­شود هزینه به صرفه­تری دارد، انجام این آزمایشات قطعا برای خود باغدار هزینه بیشتری خواهد داشت، بنابراین این هزینه نیز می­تواند مقداری در تعیین قیمت نهایی موثر باشد.

هزینه مشاوره برای خرید نهال پسته چقدر است؟

همانطور که می­دانید تنها قیمت نهال پسته نیست که در تعیین هزینه احداث باغ موثر است و یک باغدار برای اینکه احداث موفقیت آمیزی داشته باشد باید از مشاوره و راهنمایی افراد کارشناس استفاده کند.

دریافت مشاوره و راهنمایی در زمان خرید نهال پسته بعضا هزینه بردار بوه و ممکن است با توجه به مشاوری که انتخاب می­شود هزینه بالایی هم در پی داشته باشد، خوشبختانه در برخی از نهالستان­های معتبر انجام مشاوره در هر مرحله­ای از احداث باغ به صورت رایگان انجام شده و باغداران نیازی به صرف هزینه برای دریافت مشاوره و راهنمایی نخواهند داشت.

آیا درآمد باغ پسته بالا است؟

با توجه به اینکه ممکن است هزینه احداث و راه اندازی باغ پسته و قیمت نهال پسته بالا باشد این سوال برای شما ممکن است مطرح شود که آیا درآمد باغ پسته به اندازه­ای است که بتواند این هزینه­ها را پوشش دهد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کسانی که نهال خو را از مراجعه نامعتبر خریداری کرده و به اهمیت خرید از نهالستان معتبر و دریافت مشاوره و راهنمایی توجهی ندارند خسارت احداث غیر اصولی باغ و مدیریت ناصحیح به اندازه­ای است که سال به سال به جای افزایش درآمد و سود، ضرر بیشتری را متقبل می­شوند.

در مقابل افرادی که از نهالستان معتبر خرید خود را انجام داده و به توصیه کارشناسان مشاور در این زمینه گوش می­دهند و در مدیریت باغ خود نیز از راهنمایی­های ایشان بهره می­برند قطعا سود دهی بیشتری از باغ خود داشته وضرر نمی­کنند.

کلام آخر

همانطور که متوجه شدید برای اینکه قیمت نهال پسته برای شما به صرفه­تر باشد باید حتما خرید خود را از نهالستان­های مجوز دار انجام دهید، نگران هزینه بیشتر بابت گواهی سلامت نباشید چرا که نهال سالم می­تواند سلامت باغ شما را تضمین کند، برای دریافت مشاوره رایگان می­توانید از طریق شماره تماس­های قید شده با مشاوران ما در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا