جدیدترین اخبار

پشت‌پرده کودکان کار و دستفروشی در پایتخت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به موضوع دستفروشی، کودکان کار و خیابانی و زباله‌گردی پرداختند و بر شناسایی و برخورد با عوامل پشت‌پرده این مسائل تأکید کردند.

مدرسه آنلاین- یکصد‌و‌پنجاه‌و‌هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در ساختمان تالار اجلاس این شورا برگزار شد.

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه ضمن محکوم کردن آتش زدن قرآن در کشور سوئد اظهار کرد: در این کشور به نام آزادی به آزادی و مقدسات دو میلیارد انسان توهین شد و مسلمانان باید به‌پا خیزند، البته دولت سوئد بعد از این حادثه عقب‌نشینی کرده است و این مسئله کافی نیست و کشورها باید سوئد را تحریم کنند و این کشور بداند که مسلمانان در دنیا بیدار هستند.

دستگاه قضا باید با مافیای دستفروشی برخورد کند

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز با اشاره به موضوع دستفروشی در سطح شهر تهران گفت: این مسئله یکی از مشکلات زیر پوست شهر تهران محسوب می‌شود و متأسفانه برخی از عوامل شهرداری تهران از افراد دستفروش پول دریافت می‌کنند و به‌ازای آن مکانی را به آنها برای فعالیت واگذار می‌کنند.

وی افزود: مسئله دریافت پول توسط برخی از عوامل شهرداری تهران موجب گسترش بساط‌گستری در تهران شده است و متأسفانه عزم جدی نیز برای برخورد با این مشکل در شهر تهران وجود ندارد.

این عضو شورا با اشاره به تذکرات چندباره خود به شهرداری تهران در ارتباط با بساط‌گستری در چهارراه ولی‌عصر(عج) و جنب مترو گفت: حضور دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) و مترو موجب آزار و اذیت شهروندان شده است و بنده توصیه می‌کنم یک بار مدیران شهری اعم از شورا و شهرداری برای اطلاع بیشتر از این مشکل در این مسیرها حضور پیدا کنند.

اقراریان ادامه داد: همسر بنده نیز هر بار که از مترو استفاده می‌کند پس از حضور در منزل نسبت به فعالیت دستفروشان گلایه‌های شدیدی را بیان می‌کند و عنوان می‌کند “شما که به‌عنوان نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری هستید وظیفه دارید نسبت به این موارد اقدامات لازم را انجام بدهید و بی‌توجه نباشید”.

وی از حراست و سازمان بازرسی شهرداری تهران خواست نسبت به مسئله دستفروشی توجه ویژه‌تری را داشته باشند و نگذارند چند نفر از عوامل شهرداری تهران آبرو و حیثیت چندین هزار نیروی شهرداری را از بین ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به مافیا و پشت‌پرده دستفروشی در شهر تهران اشاره و اضافه کرد: باید با این عوامل برخورد جدی شود و توصیه می‌کنم شهرداری تهران از آبرو و حیثیت چند هزار نفر از پرسنل خود در برابر چند نفر از عوامل متخلف شهرداری صیانت کند و با این عوامل برخورد جدی صورت بگیرد.

اقراریان گفت: انتظار می‌رود که دستگاه قضا با همکاری و همراهی شهرداری تهران با عوامل مافیای دستفروشی برخورد کند.

زباله‌گردی و دستفروشی چهره شهر تهران را زشت کرده است

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تأیید تذکر اقراریان گفت: موضوع دستفروشی یکی از نابسامانی‌های شهر تهران است و دراین‌باره تذکرات متعددی از سوی اعضا مطرح شده است.

وی افزود: در اواخر سال گذشته و در آستانه سال 1402 نیز شرکت ساماندهی شهرداری تهران تمهیداتی را صورت داد تا در بخشی از پارک تئاترشهر مکان‌هایی را با فراهم کردن سازه‌ها برای افراد دستفروش ایجاد کند که با گذشت ایام نوروز و روزهای دیگر همچنان این سازه‌ها به‌شکل دیگری برای دستفروشان برپاست.

چمران گفت: این اقدامات ناندانی برای کسانی شده است که به‌دنبال کسب درآمد از طریق سد معبر و آزار و اذیت شهروندان‌اند.

رئیس شورا با بیان اینکه شرکت ساماندهی خود باید ساماندهی شود، گفت: از شهرهای مختلف در خیابان ولی‌عصر(عج) حضور پیدا می‌کنند و مکانی را برای دستفروشی دریافت می‌کنند و به‌تبع همین موارد موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود.

وی گفت: حدود 40 سال پیش نیز برخی از افراد در پارک لاله از طریق مظلوم‌نمایی مکان‌هایی را برای ارائه محصولات خود دریافت کردند که پس از گذشت سال‌ها هنوز این افراد در این پارک مشغول به کار هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را جدا کند و مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورند.

چمران با ابراز اینکه زباله‌گردی، تکدی‌گری، دوره‌گردی، دستفروشی، هر کدام به‌گونه‌ای چهره شهر را نازیبا و خراب کرده‌اند، گفت: هر کسی بخواهد شرایط زشت تهران را نشان بدهد به این موارد اشاره می‌کند و به‌تبع باید در این موضوع شورا و شهرداری برنامه‌ریزی جدی را داشته باشند.

فریزشدن ساخت‌وساز در محله جماران در منطقه یک

حجت‌الاسلام آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به بازدید خود از محله جماران در منطقه یک گفت: متأسفانه ساکنان این محله در ارتباط با صدور مجوز ساخت‌وساز با چالش روبه‌رو هستند و به ساکنان این محله جواز ساخت‌وساز بیش از دو طبقه داده نمی‌شود و حدود 500 پلاک در این محله فریز شده‌اند.

وی با اشاره به مشکل مطرح‌شده از سوی اهالی محله جماران تأکید کرد: انتظار می‌رود که شهرداری تهران در ارتباط با بازنگری صدور پروانه در محله جماران اقدامات لازم را انجام بدهد و مشکلات ساکنان این محله حل‌وفصل شود.

بازگشایی کنارگذر پیروزی به امام علی(ع) پس از یک سال

سید احمد علوی دیگر عضو شورا نیز با اشاره به تذکرات خود در جلسات قبلی در خصوص منطقه 13، تصریح کرد: پس از تذکرات ارائه‌شده سرانجام کنارگذر پیروزی به بزرگراه امام علی(ع) پس از یک سال بازگشایی شد که جا دارد از این اقدام تقدیر و تشکر به‌عمل بیاید.

وی همچنین راجع به برگزاری مراسمی برای خانواده معظم شهدای مدافع حرم در روز جمعه هفته گذشته گفت: روز جمعه در محل سرخه‌حصار و در قطب گردشگری شرق تهران، برنامه‌ای برای یک‌هزار خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد که از بابت برگزاری این برنامه تشکر می‌شود و امیدواریم بوستان‌ها تبدیل به مکان گردشگری در شهر تهران شوند.

علوی با توجه به آغاز فصل تابستان تصریح کرد: در این زمینه نیز باید توجه لازم به هولدینگ و سازمان گردشگری شود.

شناسایی عوامل پشت‌پرده استفاده از کودکان کار در شهر تهران

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تشکر از تذکر اقراریان در خصوص مسئله دستفروشی در شهر تهران اظهار کرد: بنده امروز از ساعت 6 صبح که در مسیر شورا بودم شاهد بودم که کودکان بین سنین 5 تا 10 سال سر چهارراه‌ها ایستاده بودند و برای بنده عجیب است که این کودکان از چه ساعتی و از طریق چه عواملی سر چهارراه‌ها پخش شده‌اند و نیاز به بررسی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: این مسائل چهره شهر را زشت می‌کند اما باید به عوامل پشت‌پرده آنها نیز توجه شود، افرادی که به‌دنبال درآمد و سودجویی هستند و کودکان را استثمار می‌کنند.

مهدی چمران؛ رئیس شورا نیز با اشاره به تذکر مطرح‌شده از سوی عباسی گفت: پیشنهاد من این است که شورا و شهرداری تدبیری را بیندیشند و ورود جدی را در این زمینه انجام دهند البته در این زمینه باید کار اطلاعاتی نیز صورت بگیرد و با مافیا و پشت‌پرده این مسائل (دستفروشی و کودکان کار) برخورد شود.

باید اقدام قاطعانه برای ساماندهی حریم تئاترشهر صورت بگیرد

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا، ضمن محکوم کردن به آتش کشیدن قرآن کریم در کشور سوئد با بیان اینکه “چندین بار در صحن شورا و در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص ساماندهی حریم تئاترشهر صحبت کردیم”، اظهار کرد: سالیان سال این مشکل در محوطه تئاترشهر وجود دارد و آسیب‌های اجتماعی زیادی در این فضا دیده شده است و شهرداری منطقه 11 و سازمان زیباسازی پس از مدت‌ها طرح خوبی را ارائه داده‌اند.

وی با ابراز اینکه “پس از جلسه‌ای که با شرکت شهربان و حریم‌بان و شهرداری منطقه 11 داشتیم فکر می‌کردند ایجاد سازه‌ها قابل گذشت است”، یادآور شد: ما وضعیتی ایجاد کرده‌ایم که حالا شهردار منطقه 11 در صحنه حضور پیدا می‌کند و دادستانی و پلیس نیز وارد عمل شده و به کمک مدیریت شهری آمده‌اند.

نادعلی تأکید کرد: در منطقه یک و 19 دوستان این امتحان را انجام دادند و فضایی برای ساماندهی در نظر گرفتند اما دستفروشان نیامدند و می‌خواهند بدون مالیات بیایند و سود خود را ببرند، ما باید اقدام قاطعانه‌ای برای دستفروشی در شهر انجام دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در فضاهایی که در طول زمان شاهد دستفروشی بوده‌ایم نمی‌توانیم بدون اقدام قاطعانه کاری برای آن انجام دهیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا