چیستانکیست؟

مجید سمیعی کیست؟ از جراحی مغز در آلمان تا حمایت از قالیباف در ایران

مجید سمیعی متولد ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ و پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی-آلمانی است. او ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده‌است.

مدرسه آنلاین – سمیعی در آلمان اقامت دارد، اما به‌طور مکرر به ایران مسافرت می‌کند. بسیاری از منابع موثق و همچنین عامیانه مردم از مجید سمیعی هم‌اکنون به عنوان یکی از برترین جراحان مغز و اعصاب جهان یاد می‌کنند.

سال‌های آغازین زندگی و تحصیلات

مجید سمیعی از خانواده‌ای رشتی (خاندان سمیعی) و در شهر تهران زاده شد. پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفن‌خانه (بحرالعلوم) وی تحصیلات ابتدایی را در این شهر و دوره متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی (شاهپور) رشت به پایان رسانید.

 او در ابتدا قصد داشت در دانشگاه استنفورد تحصیل کند، ولی دیداری در سال ۱۹۵۷ از خواهر بزرگش که در آن زمان در ماینتس آلمان تحصیل می‌کرد، برنامه او را تغییر داد و او در عرض یک هفته به عنوان دانشجو در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس نام‌نویسی کرد.

نوشته های مشابه

او تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در این دانشگاه به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۹۷۰ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.

وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت جراحی مغز و اعصاب دانشگاه ماینتس آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۹۷۲ به اخذ درجهٔ استادی جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید. در سال ۱۹۷۱ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۹۷۷ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.

در سال ۱۹۷۷، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت. در سال ۱۹۸۶، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۹۸۸ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۹۸۸ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت.

 از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۹۹۲ به ریاست فدراسیون جهانی انجمن‌های قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.

در خبری که از سوی این خبرگزاری منتشر شده آمده است:

 پروفسور «مجید سمیعی» در گفت‌وگویی که در صفحه رسمی قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهور بازنشر داده شد، افزود: زمانی از من انتقاد می‌شد که در کشوری همچون چین فعالیت می‌کنم، اما در ایران نه، گفتم اگر یک بنیاد ایجاد کنید حاضرم بیایم.

وی بیان‌داشت: آن زمان آقای قالیباف شهردار تهران با من تماس گرفت و گفت همه شرایطی را که شما خواسته‌اید را فراهم کرده‌ایم. پروفسور سمیعی ادامه‌داد: برای نخستین بار بود که می‌دیدم در کشور ما چنین امکانی فراهم شده است و بر این اساس وظیفه خود دانستم که این کار را انجام دهم.
وی تاکید کرد: آقای قالیباف واقعاً فردی سازنده است و به‌طور مثال حتی در روز‌های جمعه که باید استراحت کنند، ساعت ۶ صبح از پیشرفت پروژه بازدید می‌کرد. چهره ماندگار علمی ایران و جهان تصریح کرد: بی شک در این ارثیه ماندگاری که از خودم برای مردم ایران به یادگار می‌گذارم، افراد برجسته‌ای نظیر دکتر قالیباف سهم و نقش داشته‌اند.

وب سایت تابناک ۱۴ اسفند سال گذشته در خبری نوشته بود که مجید سمیعی چهره‌ای است که بار‌ها خبرساز شده و چندی پیش در جریان کنسرت ابراهیم حامدی، ابی از پرفسور سمیعی جراح مشهور ایرانی دعوت کرد روی صحنه بیاید و صحبت کند، اما برخی مخاطبان خاص کنسرت ابی، به واسطه ویزیت برخی مسئولین کشورمان توسط پرفسور سمیعی او را هو کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا