جدیدترین اخبار

ماراتن کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد

نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ صبح امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ با رقابت ۴۸۰ هزار و ۴۰۲ داوطلب گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.

مدرسه آنلاین- نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور و یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ آغاز شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد.

در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در مجموع ۴۸۰ هزار و ۴۰۲ نفر به رقابت می‌پردازند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

تعداد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر است. از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۹۵ داوطلب (۳۵ درصد) زن و تعداد ۸۸ هزار و ۵۵۶ داوطلب (۶۵ درصد) مرد هستند. آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شامل دو دفترچه با عنوان دفترچه‌های شماره ۱ و ۲ است. این دفترچه‌ها همراه با پاسخنامه‌های شماره ۱ و ۲ در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلبان خواهد شد.

برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «زبان عربی تخصصی» کتابهای «عربی، زبان قرآن ۱ و ۲ و ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ (ایران در دوره اسلامی)» در نظر گرفته شده است.

در زمان ثبت نام آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید در تقاضانامه ثبت نام انتخاب می‌کردند که به یکی از دفترچه سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی که «منابع دو درس زبان عربی تخصصی و تاریخ»، کتابهای دیپلم علوم و معارف اسلامی است.

لذا نوع دفترچه‌های سوالات اختصاصی برای این دسته از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی براساس درخواست خودشان درنظر گرفته شده و در جلسه آزمون به آنها تحویل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا