جدیدترین اخبارخبر ویژه

در لرستان چه اتفاقی افتاد؟ خانواده دانش آموز ریش سفیدی را نپذیرفتند

تنبیه دانش آموزان موضوعی است که همیشه مطرح بوده؛ اما خشونت متفاوت از تنبیه است. اگرچه تنبیه بدنی امری است که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت اما بدتر از آن  «خشونت» آن هم در فضای فرهنگی است، جایی که بچه ها در حال تربیت و پرورش هستند.

مدرسه آنلاین – چند روزی است که در لرستان اتفاقی رخ داده که بسیار جنجالی شده است. معلمی در انظار سایر دانش آموزان با عصبانیت آنی، دانش آموز سیزده ساله را هل می دهد و این موضوع باعث بستری شدن دانش آموز در بیمارستان و البته جراحت داخلی می شود تا جایی که مدیر آموزش و پرورش لرستان مجبور می شود دراین رابطه توضیحانی ارائه دهد.

به گزارش همشهری آنلاین رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: حدود ۴ هفته پیش یکی از دانش‌آموزان پایه دوم آموزشگاه متوسطه اول در کوهدشت توسط یکی از همکاران کادر اجرایی شاغل در آموزشگاه فوق به دنبال «ارتکاب عمل ناشایست و غیرقابل ذکر» توسط این دانش‌آموز در انظار سایر دانش‌آموزان و عصبانیت آنی همکار فرهنگی، هل داده و ضربه‌ای به او وارد شد. این دانش‌آموز ۱۳ ساله در کلاس بر زمین افتاد که به همین دلیل دچار جراحت داخلی شد.

وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق تأسفبار، دانش‌آموز فوق توسط همکاران شاغل در آموزشگاه به همراه اولیای دانش‌آموز به بیمارستان امام(ره) کوهدشت اعزام شد و تحت مداوا قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد:‌ این دانش‌آموز در طول مدت درمان، بستری در بیمارستان و همچنین پس از آن نیز به طور مداوم و منظم توسط مدیریت و معاونان آموزش و پرورش کوهدشت و همچنین عوامل اجرایی و آموزشی آموزشگاه از جمله خانواده فرهنگی ضارب مورد عیادت، رسیدگی و سرکشی قرار گرفته است. همچنین اقدامات اداری لازم همچون جابه‌جایی و لغو ابلاغ همکار فرهنگی از پست و آموزشگاه محل حادثه با سیر مراحل تخلفات اداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حال عمومی دانش‌آموز به طور نسبی مساعد است، عنوان کرد: در طول این مدت، با توجه به جو عشیره‌ای منطقه و برای جلوگیری از تنش، چند نفر از ریش‌سفیدان برای وساطت، اخذ رضایت و جبران خسارت به حضور خانواده دانش‌آموز رسیده‌اند اما خانواده همچنان خواستار پیگیری از طریق محاکم قضایی هستند.


نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

    1. خداوند به داد معلم ها برسدبااین دانش آموزان تربیت یافته فضای مجازی🙏

  1. الان همه منتظرهستنن که در این چنین مواقعی دیه بگیرن آن خوانواده باید قبول کنم که فرزندشان حرکت زشتی داشته البته معلم هم دچارجنون آنی شده بااین حرکت

  2. هر کاری کرده باشد سن کمی دارد و باید اصلاح بشه نه تنبیه نمی دانم کی معلم های ما بفهمن دانش آموز هر کار ناشایسته انجام بده باید اصلاح و مشاوره بشه نه زدن

  3. اگه شیطنت کرده به هر شکلی نباید بچه روتنبیع کرد اما اگر کار ناشایستی انجام داده هم تنبیه وهم اخراج باید صورت بگیرد مدرسه محل تربیت دسته جمعی محسوب می شود

  4. جالبه . ملتم بخوان این قوانین عشیره ای رو کنار بزنن شنا نمیخواید !چون به سودتون هست!

  5. آقای مدیر کل آموزش و پرورش آنگونه که شما این حادثه ی تلخ رو بازگو کردین نشان از دفاع از همکار است و بس،ولی اون آقای وزیر از همه جا بی خبر شده یبار از نزدیک به مدارس کشور سر بزنه حالا ما به دبیرستان هامون اشاره نمیکنیم ولی اصلا میدونه دوره ی راهنمایی و ابتدایی چخبره اگر بچه ی خودشم تو مدرسه تنبیه بدنی بشه واسه مسولین مدرسه اتحادیه ریش سفیدان رو تشکیل میده یا رضایت میده تنبیه بدنی هنوز هم برداشته نشده و هرچی هم که آقایون میگن کذب محضه

  6. خانواده این دانش آموزنباید رضایت دهند شاید درس عبرتی شود برای دیگر معلمان بیشعووووور

  7. امیدوارم رضایت ندن تا معلمه محاکمه بشه تا اون باشه بچه مردم رو نزنه یهو شاید بچه ضربه مغزی شد معلم میخواد چیکار کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا