تغذیهمامان بابا

برای فصل گرما این اسموتی‌های خوشمزه رو درست کن و جلوی مهمونها هنرهات رو نشون بده

در روزهای گرم نوشیدنی‌های سرد بر دل و جان می‌نشیند و بسیار خوش‌‍گوار است. اسموتی، یخ‌دربهشت و شربت‌ها از نوشیدنی‌هایی هستند که عطش را برطرف و کم‌آبی را جبران می‌کنند.

مدرسه آنلاین– اسموتی و نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان و در روزهای گرم از پرطرفدارها هستند. شاید اسم اسموتی این شبهه را ایجاد کند که در خانه آن را نمی‌توان درست کرد و یا درست کردنش سخت است اما اسموتی از نوشیدنی‌هایی است که به راحتی می‌توان در خانه درست کرد.

فصل تابستان با میوه‌های رنگارنگ و خنکش از راه رسیده و کدبانوها از هر کدام از این میوه‌های خوش‌عطر و طعم و قشنگ یک شاهکار خلق می‌کنند. 

برای تهیۀ یک اسموتی‌های تابستانی با ما همراه باشید.

اسموتی سیب و هویج

در تهیه‌ی این اسموتی خوشمزه از سیب، هویج، موز و اسفناج استفاده می‌شود. تمام این مواد بسیار مغذی هستند و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی را برای بدنتان تأمین می‌کنند.

مواد لازم

سیب: یک عدد
هویج: سه عدد
پرتقال: یک عدد
پودر زنجبیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
آب یخ: یک فنجان

طرز تهیه

برای تهیه‌ی اسموتی سیب و هویج، ابتدا پوست پرتقال را بکنید و آب آن را بگیرید. آب پرتقال را در یک لیوان بریزید. سر و ته هویج‌ها را با چاقو ببرید و پوست آن‌ها را بگیرید. سیب‌ها را هم درشت خرد کنید.

سیب، هویج، آب پرتقال، زنجیل و آب یخ را داخل ظرف مخلوط‌کن بریزید و مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. مواد را به مدت تقریبا ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید تا نرم شوند. اسموتی لذیذ را داخل ظرف اسموتی بریزید و بلافاصله نوش جانتان کنید. همچنین می‌توانید اسموتی را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس آن را میل کنید.

اسموتی موز و تو‌ت‌فرنگی

چه چیزی خوشمزه‌تر از اسموتی است که هم موز دارد و هم توت‌فرنگی؟ این اسموتی شیرین و سالم یک گزینه‌ی عالی برای روزهای گرم تابستان محسوب می‌شود. بنابراین تابستان امسال حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم

توت‌فرنگی: دو فنجان
موز یخ‌زده: یک عدد
ماست یونانی: نصف فنجان
شیر: نصف فنجان

طرز تهیه

برای تهیه‌ی اسموتی موز و توت‌فرنگی، ابتدا کلاهک توت‌فرنگی‌ها را در بیاورید و آن‌ها را دو نیم کنید. پوست موز را بکَنید و آن را نصف کنید.

توت‌فرنگی، موز، شیر و ماست را درون مخلوط‌کن بریزید. مواد را چند پالس بزنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند و یک مخلوط یک‌دست ایجاد شود.

اسموتی را در لیوان مدنظر بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

اسموتی طالبی با شیر

مواد لازم

طالبی: یک پیمانه
شیر: یک پیمانه
عسل (اختیاری): یک قاشق‌چای‌خوری

 طرز تهیه

ابتدا طالبی را به‌صورت خرد شده به مخلوط‌کن اضافه کنید. سپس شیر را به طالبی اضافه کنید. اگر دوست دارید اسموتی شیرین‌تر باشد، می‌توانید یک قاشق‌چای‌خوری عسل را به ترکیب اضافه کنید.

تمامی مواد را در مخلوط‌کن ترکیب کنید تا اسموتی طالبی شما آماده نوشیدن شود.

 اسموتی هندوانه 

مواد لازم

هندوانۀ خرد شده: یک پیمانه
لیموترش تازه: یک عدد
پوست لیموترش: به مقدار لازم
رزماری تازه: یک قاشق چایخوری
شکر یا عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه 

برای درست کردن اسموتی هندوانه بهتر است که ابتدا میوه را خرد کرده، هسته‌ها را جدا کنید و سپس آن را در یک ظرف در بسته ریخته و داخل فریزر قرار دهید. در طرز تهیه اسموتی هندوانه بهتر است که از آب یا یخ استفاده نکنیم زیرا مزه و بافت آن شبیه آب هندوانه می‌شود.

حالا چند برگ از رزماری را با چاقو خرد کنید و کنار بگذارید. یک عدد لیموترش تازه را بردارید و با استفاده از رنده‌ی کوچک، پوست آن را رنده کنید. برای داشتن یک زست یا پوست لیموی خوش‌عطر، توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید پوست را رنده کنید زیرا این قسمت باعث تلخی اسموتی شما می‌شود.

بعد از حدود نیم ساعت تا یک ساعت، هندوانه را از فریزر خارج کنید. آن را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید. حالا لیموترش را نصف کنید و آب آن را داخل مخلوط‌کن بچکانید. پوست لیمو، رزماری خرد شده و عسل را نیز به مواد اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد به مدت ۳۰ ثانیه با هم مخلوط شوند. بعد از ۳۰ ثانیه اگر اسموتی به بافت موردنظرتان نرسید، باز هم آن را مخلوط کنید. مقداری از آن را بچشید تا اگر نیاز بود، مقدار بیشتری عسل یا آب لیموترش اضافه کنید.

اسموتی را داخل لیوان بریزید و یک برش هندوانه و رزماری آن را تزئین کنید.

اسموتی سبز

احتمالاً شما هم نام اسموتی سبز را شنیده باشید، اما شاید ندانید که دقیقا با چه چیزی درست می‌شود. در تهیه‌ی این اسموتی، همان‌طور که از نامش مشخص است، از سبزیجات و میوه‌های تازه استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتی یک بار هم که شده اسموتی سبز را امتحان کنید. به شما قول می‌دهیم که از خوردن آن پشیمان نمی‌شوید.

توجه کنید که در تهیه‌ی این اسموتی می‌توانید از میوه‌ی دلخواه‌ خود مثل انبه، آناناس، توت‌فرنگی، هلو، پرتقال و… استفاده کنید. درباره‌ی سبزیجات هم همین‌طور است. گزینه‌هایی که ما برای تهیه‌ی این اسموتی آورده‌ایم، فقط یک نمونه هستند و شما می‌توانید با توجه به ذائقه‌ی خود مواد اولیه را تغییر دهید.

مواد لازم

موز متوسط: یک عدد
میوه‌ها‌ی دلخواه‌: یک فنجان
شیر: یک و نیم فنجان
سبزیجات دلخواه‌ (از جمله اسفناج، کلم یا کرفس): دو فنجان
پودر پروتئین: یک قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه

ابتدا پوست موز را بگیرید و آن را دو قسمت کنید. سپس میوه و سبزیجات را درشت خرد کنید. میوه و سبزیجات خرد شده را به همراه موز، شیر و پودر پروتئین داخل مخلوط‌کن بریزید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.

مواد را به مدت ۵۰ تا ۶۰ ثانیه (یا بیشتر) مخلوط کنید تا خوب نرم شوند. اسموتی را در لیوان مد نظرتان بریزید و نوش جانتان کنید.

اسموتی هلو

هلو از آن دسته از میوه‌‌هایی است که می‌توان با آن شیرینی‌ها و کیک‌های متنوعی درست کرد. البته از تهیه‌ی اسموتی هلو هم نباید غافل شوید. اسموتی هلو هم طعم خیلی خوبی دارد و هم بسیار مغذی است‌.

این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین B، پتاسیم و آهن است. هلو در پیشگیری از سرطان، درمان دیابت، بهبود سلامت قلب و مراقبت از چشم مفید است و به هضم غذا کمک می‌کند. این اسموتی لذیذ را می‌توانید در وعده‌ی صبحانه میل کنید.

مواد لازم

هلو: سه عدد
شیر: یک و نیم فنجان
ماست: یک فنجان
عصاره‌ی وانیل: یک قاشق چای‌خوری
دارچین: نوک قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل: نوک قاشق چای‌خوری
دانه‌ی چیا: دو قاشق غذاخوری
عسل یا شکر: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه

برای تهیه‌ی اسموتی هلو، ابتدا هسته‌های هلو‌ها را بیرون بیاورید و هر هلو را به ۴ قسمت تقسیم کنید.
هلوهای خرد شده، شیر، ماست، عصاره‌ی وانیل، عسل، دارچین و پودر زنجبیل را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و خامه‌ای به دست بیاید.

اسموتی را در دو لیوان اسموتی بریزید. دانه‌ی چیا را روی آن‌ها بریزید و با یک قاشق مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. همچنین می‌توانید درب لیوان اسموتی را بگذارید و آن را خوب تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

اسموتی موز و شکلات

مواد لازم:

موز: دو عدد
پودر کاکائو: دو قاشق غذاخوری
شیر: دو فنجان
شکر یا عسل: به مقدار لازم
یخ خرد شده: دو فنجان

طرز تهیه

پوست موز را جدا کنید سپس موزها را خرد نمایید. در مرحله بعدی طرز تهیه نوشیدنی با پودر کاکائو باید موزهایی را که خرد کرده اید به مدت 120 دقیقه درون فریزر قرار دهید.

شیر را به دمای جوش برسانید سپس ظرف شیر را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. شکلات های تخته ای را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی بخار آب قرار دهید و اجازه دهید تا شکلات ها ذوب شوند.

در این مرحله از طرز تهیه نوشیدنی با پودر کاکائو یخ را به کمک مخلوط کن خرد نمایید سپس موز را به یخ ها بیفزایید. شکلات ذوب شده و پودر کاکائو را هم باید به مخلوط مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. در صورت تمایل می توانید به مخلوط نوشیدنی مقداری عسل یا شکر بیفزایید. مخلوط کن را روی درجه مناسبی تنظیم کنید و اجازه دهید مخلوط نوشیدنی یکدست شود.

درون لیوان های مخصوص مقداری از اسموتی را بریزید. این نوشیدنی خوشمزه را به کمک سس شکلاتی،پودر پسته، خامه فرم گرفته و… تزیین کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا