دیگه چه خبر؟سیاسی

افغانی ها قصد ورود به مجلس را دارند

با افزایش موج مهاجران افغانستانی به ایران به نظر می رسد این بار افغان ها قصد ورود به پارلمان را دارند و این موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مدرسه آنلاین – در حالی که حضور مهاجران کشور را با مشکلاتی روبرو می کند، این روزها خبر از ادعای افغان ها برای داشتن کرسی در مجلس شورای اسلامی است و این خطری جدی برای کشور است.

بر اساس آمارهای رسمی امروز بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز افغان در مدارس کشور به طور رایگان تحصیل می کنند که هزینه سالانه حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان است و این آمار برای دانشجویان افغان ۲۵۰۰۰ نفر است که هزینه آن بیش از ۱۴۰۰ میلیاردتومان می شود و ۱۵۰ هزار افغان هم تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

جالب آنکه بیش از ۸۰ هزار کودک حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع که بیشتر افغان هستند در ایران داریم. نکته دیگر آن است که در سال ۹۸ افغان ها ۲ میلیون فرصت شغلی را در ایران اشغال کردند که این عدد امروز به ۳ میلیون فرصت شغلی خواهد رسید.

حسن همتی، رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با افزایش تعداد مهاجران افغانی به ایران اظهار داشت: ورود و حضور اتباع غیر مجاز احتمال دارد برای کشور ما مشکلات بسیار جدی را به وجود آورد؛ یکی از این مشکلات، تغییر بافت و هویت مناطق است و ممکن است ورود و استقرار آنها در تغییر بافت و هویت، تاثیر منفی بگذارد، مشکل بعدی استفاده این افراد از امکانات عمومی کشور است؛ امروز سهمیه «آرد» شهر تهران با توجه به آمار شهروندان ایرانیِ تهران مشخص می‌شود و اگر تعدادی افراد غیر مجاز وارد شهر شوند، قطعا از این سهمیه استفاده می‌کنند که ضربه بزرگی به جامعه آماری کشور وارد کرده و مردم نمی توانند از این امکانات به نحو شایسته استفاده کنند.

سید هادی کسایی زاده (روزنامه نگار) در مصاحبه ای با انصاف نیوز در مورد بحران افغان ها در ایران می گوید: وقتی با آن ها مصاحبه می کنم، مدعی هستند که ایران بخشی از وطن آنهاست و باید سهم آنها پرداخت شود و تعدادشان آنقدر زیاد شده که اراده کنند می توانند شهر یا استانی را با چالش روبرو کنند. هرچند همزبان هستیم اما بسیاری از افغان ها بدون هویت اصلی خود در کنار ما زندگی می کنند و این یک تهیدد امنیتی است.

اگر مراقب نباشیم به زودی مجبور به دادن ۲۰ کرسی مجلس به افغان ها خواهیم بود.شاید نقشه و تفکر هیبت الله رهبرطالبان هم همین باشد! خدا می داند…!

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام. هر گونه سوال یاید برای بیداری و ساختن و بهبود شخص و محیط باشد . سوال خصوصی باید.خصوصی پرسیده شود . در غیر این صورت تبعات منفی می‌تواند بوجود بیآورد. وشخصیت دانش آموز را زیر سوال ببرد. دانستن شغل پدر دانش آموزان چه مشکلی رامی تواند حل کند.وما بی خردانه دیگران را قضاوت نکنیم.همان طور که خداوند گفته.بعضی از تجسس ها نتیجه خوبی ندارد.و مایه فتنه می شود .این گونه سوال ها یک نوع تجسس و کنکاش هست.

  2. سلام از این مجلس که خیری به ملت ایران نرسیده شاید برای لشکر محمود و اشرف افغان منشأ خیر باشد

  3. میگن به مُرده روبدی کفنشوخراب میکنه. اینقدتزارید افغانی بیاد ایران.. بخداوندی خدا فردای روزگار صاحب ایران میشن. بخاطرپول سازمان ملل جهت مهاحرین افغان مملکت را بفنا ندید. الانم ادعای نماینده مجلس دارن. فرداهم میگن رییس جمهورم بایدازماباشه.. اون حجت الاسلام که میگن به افغانی شناسنامه ایرانی بدید تا بیان رای بدن. ازاین بهترنمیشه

  4. جایگزینی افغانها به جای مهاجرت ایرانیان و کاهش رشد جمعیت ایرانیان ، یک برنامه از پیش تعیین شده توسط دولت ایران است

  5. همین مونده که تومجلس هم صندلی داشته باشن واقعامابه کجاداریم میریم چرااتباع افغانی بایداینقدرتواین کشورزیادبشن واقعابازارکارساختمانی روفاتحه خوندن چرادولت کاری نمیکنه😔😔😔😕

  6. حالا این که شوخیه
    ولی کشورها به خاطر امنیت کشور خودشان
    باید از همکاری وبها دادن
    و حتی اموزش نحوه زندگی به کشورهایی چون افغانستان
    باعث شوند تا انها هم به عزت و اقتدار رسیده
    و افغانها تمام سعی خود رابرده تا پله پله به همه انچه که در کشورهای دیگه جستجو میکنند
    همه را یکجا
    در افغانستان بیابند.

  7. این سران مملکت این قدر بی خیال این افغان ها میشن تا دیگه کار از کار می‌گذره. امروز می‌گن باید تو مجلس نماینده داشته باشیم فردا میگن باید یکی از وزرای دولت افغان باشه بعدشم ادعای ریاست جمهوری میکنن و ایران میشه افغانستان.

  8. آقای همتی…شک نکنید همان است که گفتید
    این نقشه نابودی ایران از ۴۰سال پیش شروع و اکنون به اوج خود رسیده مانند مور و ملخ افتاده اند به جان و مال و ناموس ایرانیان…خدایا پس پاسداران و ارتش ایران چه میکنند..نیروی انتظامی و بسیج و سربازان امام زمان ووووواینها چرا خاموش هستند چه شده چه خاکی بر سرمان ریخته اند..اکنون همه کارها را زمین بگذارید و کارفرما و کارش را پلمپ و خانه ها پس گرفته…از مدارس و هر جا برگردانید آنها را خود سازمان ملل کمک ها را در کشور خودشان به آنها برساند
    کشت و کشتار جنایت مواد حالا همه بازار و تولیدی و همه چیز را در دست گرفته و پیمانکاری شروع کردند..
    حالا پشتو و سنی و شیعه بودایی و غیره آمدند دیگر بهانه مذهب را کنار بگذارید ایران تصرف شده آنوقت میخواهید مردم به فلسطین فکر کنند…چه کسی مسیول است چرا گوش نمیکند مردم این دشمنان را در خانه خود نمیخوا مد نگویید برادر..برادر در خانه ما دشمن است..نادر شاه ام آرزوست آن ترک غیور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا