جدیدترین اخبار

اسنپ مشکلات بیکاری در کشور را حل کرد!

مشکلات بیکاری و گزارش‌های موجود از نرخ بیکاری در جامعه، همیشه یکدست نبوده‌است و همواره بالا و پایین‌‌هایی را تجربه کرده‌. امروزه با توجه به گسترش مشاغل اینترنتی و کاهش تعداد جوانان کشور، شاهد   کاهش درصد بیکاری در کشور هستیم. یکی از مشاغلی که می‌توان گفت به طرق مختلفی در کاهش نرخ بیکاری در کشور تاثیر داشته‌است، اپلیکیشن اسنپ است.

مدرسه آنلاین- اسنپ در ابتدا برنامه‌ای برای درخواست آنلاین خودرو برای سفرهای درون ‌شهری بود که با گذشت زمان به امکانات و خدمات آن اضافه شد. این برنامه توانست بسیاری از افراد را از بیکاری دربیاورد و نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهد. در ادامه بشنوید سخنان نماینده مجلس را درباره این اپلیکیشن!

نماینده مجلس درباره اسنپ و تاثیر آن بر بیکاری می‌گوید

آقای جعفر قادری، عضو کمیسیون بودجه مجلس، طی یک مصاحبه‌ای گفت که امروزه با توجه به وجود اپلیکیشن و برنامه‌ای مثل اسنپ نمی‌توان گفت من بیکار هستم. وی افزود امروزه از طریق این اپلیکیشن، هر کس که کار ندارد می‌تواند با یک ماشین یا موتور در اسنپ شروع به کار کند.

البته مسئله داشتن یا نداشتن یک وسیله نقلیه نیز مسئله مهمی است اما حداقل این پلتفرم توانسته‌است به کسانی که وسیله نقلیه‌ای مثل ماشین یا موتور دارند کمک شایانی کند. قطعا این برنامه در آمار افراد بیکار جامعه و کاهش نرخ بیکاری در کشور تاثیر بسزایی داشته‌است و قادربوده باعث رشد اقتصادی نیز شود.

اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که از طریق اینترنت و تا حدودی به صورت مجازی فعالیت می‌کنند باعث می‌شوند تا علاوه‌بر مشاغلی که ما در ظاهر کار میبینیم (مثل رانندگان اسنپ)، فرصت‌های شغلی بسیار زیاد دیگری نیز ایجاد شود. به عبارت دیگر، برای همین اپلیکیشن اسنپ، علاوه ‌بر رانندگانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، افراد زیادی مثل (مهندسین کامپیوتر)، پشتیبانان، طراحان سایت و تولید محتوا، هماهنگ‌کننده‌ها، حسابداران، کارمندان و… در حال فعالیت باشند.

این پلتفرم شاید باعث از بین رفتن مشاغلی مثل آژانس شده‌است، اما به جرئت می‌توان گفت افراد بیشتری را با درآمد بالاتر استخدام کرده‌است. با توجه به تورم‌ها و تحریم‌ها در سال‌های اخیر، طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های ایرانی که به کمک آن هزاران نفر از مشکل بیکاری خلاص شوند، به رشد اقتصادی کشور کمک بسزایی می‌کند.

اسنپ و زیرمجموعه‌های آن

اسنپ در ابتدا تنها در حوزه‌ تاکسیرانی فعالیت می‌کرد اما در ادامه حوزه‌ی کاری خود را گسترش داد و امکانات بیشتری را به مجموعه خود اضافه کرد. برای مثال در ابتدا تنها خودروهای سواری در این اپلیکیشن فعالیت می‌کردند اما امروزه انواع وانت‌بار، موتور و… نیز به این مجموعه اضافه شده‌است.

با توجه به پتانسیل بالای اسنپ علاوه‌ بر این ما شاهد زیرمجموعه‌های دیگری مثل اسنپ اکسپرس، اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ دکتر و… نیز هستیم که این موضوع باعث گسترش حیطه‌های کاری قابل اشتغال اسنپ شده‌است. در ادامه به طور مختصر به فعالیت هر کدام از زیر مجموعه‌های اسنپ می‌پردازیم.

اسنپ فود

اسنپ فود یکی از اپلیکیشن‌هایی است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اسنپ از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد. این اپلیکیشن در واقع با همکاری دو شرکت اسنپ و زود فود تاسیس شد و با نام تجاری اسنپ فود به فعالیت خود ادامه داد.

شما با مراجعه به اسنپ فود می‌توانید به کمک دسته‌بندی‌های آن، محصولات مختلف و متفاوتی را سفارش دهید. این دسته‌بندی‌ها شامل پروتئین، نان، سوپرمارکت، رستوران‌ها، کافه‌ها، شرینی فروشی‌ها و… می‌شود. اسنپ فود 11 دسته‌بندی دارد که با کمک این دسته‌بندی‌ها می‌توانید سریع‌تر به محصول مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و آن را به سبد خریدتان اضافه کنید.

برای مثال با کمک این پلتفرم می‌توانید رستوران‌های مختلف را از نظر قیمت، منو، کیفیت غذا و… را با یکدیگر مقایسه کنید. با این مقایسه می‌توانید از نزدیک‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران، غذای خود را سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط پیک اسنپ غذا به دستتان برسد. امکان خواندن نظرات و کامنت‌های مردم، امتیاز هر مجموعه در اسنپ فود، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند باکیفیت‌ترین رستوران‌ها و بهترین غذاها را سفارش دهند.

تخفیف‌های اسنپ فود

یکی از روش‌های جذب مشتری و افزایش رضایت مشتریان، ارائه‌ی تخفیف به روش‌های مختلف و خلاقانه می‌باشد. اسنپ فود نیز از این قاعده مستثنی نیست و از کدهای تخفیف متنوعی برای جذب مشتریان استفاده می‌کند. هرچقدر این تخفیف ها خلاقانه‌تر و جذاب‌تر باشند تاثیر بیشتری روی جذب مشتری خواهد داشت.

برخی از این تخفیف ها توسط فروشگاه و برخی دیگر توسط خود اسنپ فود به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال کد تخفیف اولین خرید اسنپ فود مخصوص کاربرانی است که برای بار اول قصد سفارش محصولی را از اسنپ فود دارند. این کد باعث می‌شود کابران جدید به استفاده از اسنپ فود ترغیب شوند.

اسنپ مارکت و اسنپ اکسپرس

یکی از بخش‌های پرطرفدار و پر فروش در اسنپ، بخش محصولات غذایی و سوپرمارکتی است. اسنپ اکسپرس و اسنپ مارکت دو پلتفرم برای خریدهای سوپرمارکتی و فوری هستند. از این دو برنامه تنها برای سفارش محصولات سوپرمارکتی می‌توانید استفاده کنید. از طریق این دو پلتفرم می‌‌توانید محصولات تازه و متنوع را از هر فروشگاهی که دوست دارید سفارش دهید.

خرید کردن بدون حضور در شلوغی و هیاهوی شهر، مخصوصا برای خرید روزانه، بسیار لذت‌بخش است. با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت اسنپ مارکت یا اسنپ اکسپرس می‌توانید از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های مختلف سفارش خود را به راحتی ثبت کنید. اما تفاوت این دو برنامه در سرعت رسیدن سفارشات به دست شما است. اسنپ اکسپرس با سرعت بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تری سفارشات شما را به دستتان می‌رساند.

به طور کلی اگر قصد سفارش محصولات از فروشگاه‌های بزرگ‌تر مثل هایپراستارها هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از اسنپ مارکت است. اما اگر قصد دارید فقط از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های اطراف خودتان خرید کنید، پیشنهاد می‌کنیم از اسنپ اکسپرس استفاده کنید. اسنپ اکسپرس به دلیل مسافت کمتر و استفاده از پیک‌های مخصوص به خود، سفارشات شما را سریع‌تر به دستتان می‌رساند.

تخفیف های اسنپ مارکت و اسنپ اکسپرس

با استفاده از اسنپ مارکت یا اسنپ اکسپرس، می‌توانید از کدهای تخفیف مختلف و خلاقانه‌ای که این دو برنامه برای برخی از محصولات خود در نظر می‌گیرند، استفاده کنید. اما برای آگاه شدن از این کدها و استفاده از آن، باید به طور مداوم سایت یا اپلیکیشن اسنپ مارکت و اسنپ اکسپرس را چک کنید. این روش در بسیاری از موارد باعث می‌شود از بعضی از تخفیف ها جا بمانید و نتوانید از آن استفاده کنید.

موپُن (mopon) سایتی است که با مراجعه به آن می‌توانید به کد تخفیف فروشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به صورت رایگان دسترسی داشته‌باشید. با جستجوی فروشگاه مورد نظر خود در سایت موپُن می‌توانید کدهای تخفیف این دو مجموعه را مشاهده کنید و با استفاده از آن خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید. امکان اطلاع‌رسانی کدهای جدید نیز در این سایت وجود دارد.

جمع‌بندی

با توجه به گسترش کاربردهای اینترنت، مشاغل متنوع و بسیاری نیز به وجود‌آمده است که تاثیر به سزایی در کاهش نرخ بیکاری در جامعه داشته‌اند. اسنپ یکی از این مشاغل اینترنتی است که از زمان آغاز به کار خود قادر بوده افراد زیادی را از بیکاری دربیاورد و درصد بیکاری در جامعه کاهش پیدا کند.

اسنپ زیرمجموعه‌هایی مثل اسنپ فود، اسنپ مارکت، اسنپ اکسپرس و… دارد که این تنوع در ارائه‌ی خدمات باعث شده‌است تا روز به روز به محبوبیت این اپلیکیشن افزوده شود. سعی کردیم اسنپ فود، اسنپ مارکت و… و همچنین کاربرد هر کدام را به طور کلی و مختصر به شما معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا