زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

کاردستی؛ با وسایل دورریز لوستر و بالن بسازیم

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش به‌سزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از این سرگرمی‌ها درست کردن کاردستی است. کاردستی ذوق هنری بچه‌ها را تقویت می‌کند و باعث نشاط و شادی آنان است. بچه‌ها وقتی می‌بینند اثری ایجاد کرده‌اند، تشویق می‌شوند و اعتماد به‌نفس و خلاقیتشان بالا می‌رود. ساخت کاردستی را می‌توان راحت گرفت و با وسایل ارزان و یا وسایلی که دیگر به آنها احتیاجی نداریم و یا وسایلی دورریز مثل چوب بستنی، قوطی خوراکی‌ها، پلاستیک مواد شوینده، قاشق یکبارمصرف و … انجام داد. می‌توان وسایل را در اختیار کودک و نوجوان قرار داد و از آنها خواست خودشان با خلاقیتی که دارند، چیزی بسازند. ساخت یک اثر حس و حال خوبی در کودکان ایجاد می‌کند، گذشته از اینکه در تقویت هوش و خلاقیت آنان نیز مؤثر است.

در ایجا ایدۀ ساخت کاردستی با بطری خالی ارائه شده است.

ساخت لوستر

لوستر یکی از وسایلی تزئینی و البته کارآمد است که نمای داخل و خارج خانه را زیباتر می‌کند. شما می‌توانید با وسایل ساده و دورریز یک لوستر زیبا درست کنید.

 برای ساخت لوستر به طناب، نخ کنفی یا مکرومه، چسب و  بطری‌های پلاستیکی نیاز داریم.

طرز ساخت:

نخ کنفی یا مکرومه را دور بطری پلاستیکی بچسبانید و آن را خلاقانه رنگ‌آمیزی کنید. حالا به کمک یک طناب آن را به اتاقتان آویزان کنید. به همین راحتی لوستر شما آماده شد.

تزیین اتاق کودک با بطری

با استفاده از بطری‌های بازیافتی به راحتی می‌توانید یک اتاق رؤیایی برای کودک درست کنید.

برای این کار به چند بطری و سبد کوچک، آبرنگ و چسب نیاز دارید.

طرز ساخت:

ابتدا بطری را رنگ‌آمیزی کنید. سعی کنید از رنگ‌های ملایم و شاد استفاده کنید. وحالا یک سبد کوچک به سر بطری‌ها اضافه کنید تا تبدیل به بالون کوچکی شود. بالون‌ها رو دور تخت یا کمد کودک یا هرجایی که دوست داشتید آویزان کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا