جدیدترین اخبارخبر ویژه

چرا دانش آموزان به هنرستان علاقه مند شده اند

بر خلاف دوره های پیشین که هنرستان جایی برای دانش‌­آموزان درس نخوان و بی‌انظباط تلقی میشد، امروزه علاقه به هنرستان در میان دانش آموزان افزایش داشته است.

مدرسه آنلاین – انتخاب رشته تحصیلی، یکی از مهم­ترین انتخاب­‌های فرد است. اگرچه هیچ انتخابی در زندگی به‌خودی‌خود تضمین‌کننده موفقیت نیست اما درست آن است که برای انتخاب رشته تحصیلی، معیارهای مختلفی موردتوجه قرار بگیرد تا مسیر تحصیلی به بهترین شکل ممکن پیموده شود.

این روزها بسیاری از دانش آموزان در پایه نهم و زمان انتخاب رشته، ترجیح می دهند به هنرستان بروند. چنان چه به گزارش مهر معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سوق دادن دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها در سال جاری رشد سه درصدی داشته است، گفت: امسال حدود ۴۲ درصد دانش آموزان به هنرستان رفتند. رویکرد دولت و آموزش و پرورش هم این است که دانش آموزان از طریق برنامه رسمی و غیر رسمی یک مهارت یاد بگیرند.

اصغر باقرزاده در مراسم بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد، با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: سال قبل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در پایه نهم داشتیم که پس از انتخاب رشته حدود ۳۸.۵ درصد از این تعداد به هنرستان‌ها رفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموختن مهارت جز وظایف آموزش و پرورش است و رویکرد جدید آموزش و پرورش این است که فرصت بیشتری را برای یادگیری و یاددهی مهارت‌ها و فعالیت‌ها برای بچه‌ها ایجاد کنند.

باقرزاده با اشاره به اینکه بهترین زمان برای فرهنگ سازی و آموزش دوره کودکی و نوجوانی است؛ گفت: هرچه در کودکی نوجوانی یاد بگیریم در ادامه زندگی به مهارت و تخصص منجر می‌شود و در ذهن ما این باور و این آموزه عمیق شده و باقی می‌ماند.

می توان گفت از آنجا که هدف هنرستان تربیت نیروی متخصص برای ورود به بازار کار است، ورود به هنرستان می تواند با موفقیت در تحصیل همراه باشد، البته اگر با علاقه، استعداد و پشتکار همراه باشد و فرد باعلاقه و متناسب بااستعداد خود انتخاب رشته کرده باشد. 

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. هنرستانهای سالم و کارآمد ، حلقه ی گمشده ی آموزش و پرورش از هم پاشیده ی ما است .

  2. شما بیخود کردین نوشتین قبلا جای بی انظباطها بوده.
    تا آخر دهه 70 هنرستان جای افراد متفکر و خلاق بوده که علاقه مند به کارهای عملی بوده اند ، رشته های کاردانش نظام جدید مرکزی برای افراد درس نخوان بود نه هنرستان

  3. بنیاد گذار هنرستان‌ها دولت شاهنشاهی بود چون میخواست افرادی تربیت کند که سربار جامعه نباشد وبتواند باری از دوش دولت بردارد وبا داشتن تخصص وارد سازمان های دولتی شود اما نظام جمهوری اسلامی کار ودانش وپیش دانشگاهی عرض کرد و ثمره هنرستان‌ها را بی ارزش ارزیابی کرد تازه بعضی ها فهمیدن چه اشتباه فاحشی داشته اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا