جدیدترین اخبار

معلم خرم‌آبادی دانش‌آموز را به طرز وحشتناکی تنبیه کرد+ عکس

عکسی از زخمی کردن یک دانش آموز منتشر شده است که گفته می‌شود معلم بازنشستۀ خرم‌آبادی دانش‌آموز روستایی را به طرز وحشیانه‌ای کتک زده و تنبیه کرده است.

مدرسه آنلاین – عده‌ای از افرد تنبیه کودکان را امری واجب برای رشد و یادگیری آنان می‌دانند. مراد از تنبیه هر عملی است که فرد را متوجه خطایش بکند. بنابراین از اخم کردن تا قهر و بلند حرف زدن و زدنی که جنبۀ تحقیر داشته باشد و نه جراحت و درد و … شامل تبیه می‌شود.

عده‌ای از علمای تعلیم و تربیت با تکیه بر علوم روان شناسی تنبیه را روشی خشن و نامطلوب توصیف کرده و با توجه به مشکلات و زیان‌های ناشی از این روش توصیه کرده‌اند تا هرگز به عنوان یک شیوۀ آموزشی مورد استفاده قرار نگیرد.

تنبیه بدنی در مجموع مذموم است و اثرات زیانباری بر روح و روان کودک خواهد داشت. حال اگر این تنبیه به حدی خشن باشد که موجب آسیب و درد جسمی، آن هم به طرز وحشیانه‌ای باشد دیگر نامش را نمی‌شود تنبیه گذاشت بلکه آنچه برداشت می‌شود عقده‌گشایی و کینه‌کشی و انتقام‌جویی فردی بیمار است که مشکلات روحی خود را به بهانه‌های مختلف می‌خواهد سر دیگران خالی کند. این افراد بسیار خطرناکند و باید تحت درمان قرار بگیرند و تا وقتی اصلاح نشوند صلاحیت تربیت هیچ انسانی را ندارند.

به گزارش مهر مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو خرم‌آباد با اشاره به تنبیه بدنی دانش‌آموز یکی از مدارس روستایی این شهرستان، از لغو ابلاغ معلم در این‌ رابطه خبر داد.

عبدالله بهاروند در سخنانی در حاشیۀ عیادت و دلجویی از دانش‌آموز مدرسۀ روستای «ده محسن» که متأسفانه توسط معلم بازنشستۀ این آموزشگاه مورد تنبیه بدنی قرار گرفت، اظهار داشت: بنا به دستور مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این موضوع، ابلاغ معلم مربوطه لغو و با اتمام همکاری با این فرهنگی بازنشسته، پرونده وی با هماهنگی با اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان به اداره حقوقی آموزش‌وپرورش استان ارجاع داده شد.

وی با ابراز تأسف از اتفاق پیش‌آمده، گفت: به‌رغم رضایت پدر و مادر همواره تأکید کرده‌ایم که دانش‌آموزان امانت ما در مدارس هستند و هرگونه تنبیه بدنی در مدرسه ممنوع است.

در این دیدار و عیادت، مسئولان آموزش‌وپرورش از نزدیک روند درمان دانش‌آموز را بررسی و پیگیری کردند.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که با وجود این همه جوان فارغ‌التحصیل و باسواد و جویای کار چرا باید یک معلم بازنشسته که از نظر روحی نیز مشکل دارد همچنان مشغول به کار باشد؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا