دیگه چه خبر؟فرهنگی

چرا کتایون ریاحی بعد از مجموعه‌ی یوسف پیامبر دیگر بازی نکرد؟

کتایون ریاحی از بازیگران تلویزیون و سینما که با بازی در نقش زلیخا در مجموعۀ «یوسف پیامبر» به اوج شهرت رسید، اما پس از این کار طی یادداشتی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

مدرسه آنلاین – کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. تحصیلاتش را در رشته‌های ادبیات و انسان‌شناسی به پایان رسانیده است. او از طریق فلم نامه نویسی برای کودکان وارد عالم بازیگری شد.

ورود به دنیای بازیگری

ریاحی با بازی در سریال «سایه همسایه» در سال 64 وارد دنیای بازیگری در تلویزیون ایران شد، او با بازی در سریال «پدر سالار» در سال 1374 معروف شده و سپس با بازی در سریال پس از باران و شب دهم به شهرت زیادی دست یافت.

اوج هنرمندی کتایون ریاحی در آخرین تجربه بازیگری‌اش در سریال یوسف پیامبر سال 88 بود در نقش زلیخا بود وی را به محبوبیت رسانید.

کناره‌گیری از بازیگری

بازیگر نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر در خرداد ماه ۱۳۸۸ طی یادداشتی، کناره‌گیری خود از عرصۀ بازیگری را اعلام کرد و پس از آن تا به امروز در هیچ سناریویی حضور نیافت.

یوسف پیامبر سریالی به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال ۱۳۸۷ است که با براساس داستانی از قرآن، زندگی حضرت یوسف را روایت می‌کند.

در این مجموعه کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا همسر عزیز مصر است که سال‌ها از عشق به یوسف رنج می‌برد تا اینکه در زمان پیری و از دست دادن زیبایی و ثروت خود به خدواند ایمان آورده و به خواست پروردگار بار دیگر جوان می شود و با یوسف ازدواج می کند.

کتایون ریاحی دربارۀ خداحافظی‌اش از دنیای بازیگری می‌گوید: «شخصیت «زلیخا» برای من نقش خاصی بود که در ایفای آن حس و حال خاصی پیدا کرده بودم و بعد از این کار به دلایل متعددی که داشتم و بخشی هم شاید به همین شخصیت مربوط می شد ، ترجیح دادم از دنیای بازیگری خداحافظی کنم. بعد از بازی در شخصیت «زلیخا» انتخاب نقش‌ها برای من سخت شده بود. »

حسين زندباف تدوين‌گر سريال «يوسف پيامبر(ع)» در اولین سالگرد زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور گفت: «يادم است کتايون رياحي در آخرين جلسه‌اي که عوامل يوسف پيامبر با عزت‌الله ضرغامی (رئيس وقت سازمان صدا و سيما) داشتند، گفت بعد از بازی در نقش زليخا از بازيگری خداحافظي می‌کنم، در حقيقت آنقدر اين اثر برايش جذابيت داشت که نمی‌خواست خاطره ديگری اضافه‌تر از يوسف داشته باشد.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا