دیگه چه خبر؟فرهنگی

دوستی در اینستاگرام باعث آبروریزی دختر دانش آموز شد

از جمله آسیب های فضای مجازی ارتباط گیری و دوستی پسران ناشناس با دختران کم سن و سال و زود باور است که می تواند به عواقب خطرناکی منجر شود. مثل اتفاقی که برای پرستو- دختر دانش آموز 16 ساله افتاد و باعث آبرو ریزی او و خانواده اش شد.

مدرسه آنلاین- دختر نوجوان 16 ساله که مدتی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت داشت فریب پسر جوان که دانشجوی رشته معماری بود را خورد. پسر داشجو به دختر تعرض کرد و وی را آزار جنسی داد.

مدرسه آنلاین- این دختر نوجوان با حضور در اداره آگاهی تهران به مأموران گفت:«چند ماه پیش با پسر جوانی از طریق اینستاگرام آشنا شدم تا اینکه یک روز این جوان به بهانه اینکه می خواهد مرا ببیند و درخواست ازدواج کند جلوی در خانه مان آمد. وقتی فهمید مادرم در خانه نیست و تنها هستم وارد منزل شد و با فریب و نیرنگ به من تجاوز کرد.

ضمناً این جوان عکس های خصوصی ام را از طریق هک کردن صفحه مجازی ام در اینترنت منتشر کرده و باعث از بین رفتن آبرویم شده است.» با طرح این شکایت، مأموران پسر جوان را بازداشت کردند و سرانجام صبح دیروز محاکمه این متهم که همچنان در بازداشت بسر می برد در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی تولیت – مستشار دادگاه – پشت درهای بسته آغاز شد.

در ابتدای جلسه دختر نوجوان در جایگاه ایستاد و با طرح شکایت از متهم، خواستار اشد مجازاتش شد. سپس متهم در برابر دادرسان دادگاه ایستاد و در دفاع از خود گفت:« من که 18 سال سن دارم از طریق اینستاگرام با پرستو آشنا شدم. قبول دارم که با او رابطه داشته ام اما این رابطه که تعرض نبوده چراکه با رضایت خودش انجام گرفت و الان هم بشدت پشیمان هستم.»

در پایان جلسه قضات دادگاه با توجه به مدارک پزشکی قانونی این پسر جوان را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کردند و به اتهام زنای غیرمحسنه به یکصد ضربه تازیانه و 2 سال تبعید محکوم کردند.در پایان محاکمه قاضی «تولیت» از والدین خواست به صورت غیرمستقیم بر رفتار فرزندان نوجوان و جوان خود کنترل داشته باشند و آنها را در خانه تنها رها نکنند. به گفته وی، پرستو که فرزند طلاق است ساعت ها تنها در خانه به سر می برد و در نهایت با فریب خوردن از سوی این متهم مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا