بازی ریاضیزنگ تفریح

آزمون هوش؛ فقط حواس جمع ها می‌تونن تفاوت پانداها رو پیدا کنن!

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است. بازی‌های فکری علاوه بر اینکه جنبۀّ تفریحی دارد، در تقویت هوش، حافظه و مهارت‌های دیداری و … مؤثر است.

وقتی برای حل کردن مسائل ریاضی از توانایی بینایی خود استفاده می‌کنید، بخش‌هایی از مغزتان شروع به کار می‌کنند که منجر به تمرین جامع‌تر برای مغز می‌شود. معماها و جورچین‌ها تمرکز ذهنی را بالا می‌برد و اینکه جواب شما درست باشد یا نه چندان اهمیت ندارد، مهم فعالیت ذهنی است که به مرور تقویت می‌شود و هوش و حافظه و خلاقیت را بالا می‌برد.

آزمون امروز مربوط به تمرکز بالا و تیزبینی است. با آزمون‌هایی از این دست شما می توانید ذهن خود را ورزش دهید و میزان دقت خود را مشخص کنید. برای رسیدن به راه حل، باید از ذهن خلاقتان استفاده کنید زیرا نمی توانید پاسخ درست را به راحتی پیدا کنید.

آزمون زیر مربوط به هوش تصویری است. این نوع آزمون‌ها هوش و چشم را به فعالیت وامی‌دارد و مهارت آنها را بالا می‌برد.

برای این آزمون هشت ثانیه وقت دارید. با دقت به تصاویر نگاه کنید. 

وقتتان از الان شروع شد. باید تمام حواس خود را فعال کنید.

*سه تفاوت تصویر دو پاندای بامزۀ چپ و راست را در کمتر از هشت ثانیه شناسایی کنید. 

پاندا

اگر توانستید در این مدت کوتاه تفاوت‌ها را شناسایی کنید یعنی تمرکز و تیزبینی بالایی دارید. این آزمون از آزمون‌های سختی است که تنها تعداد کمی موفق می‌شوند از عهدۀ آن برآیند. به خودتان تبریک بگویید.

حالا بیایید جواب را با هم ببینیم.

تفاوت پا

منبع: چشمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا