جدیدترین اخبار

کلاس اولی ها با کد ملی ثبت نام کنند یا کد یکتا؟

دانش آموزان کلاس اولی برای سنجش تا بیستم خردادماه مهلت دارند. آنها می توانند با کد ملی و کد یکتا برای سنجش اقدام کنند.

مدرسه آنلاین – کلاس اولی ها تا بیستم خرداد ماه برای سنجش فرصت دارند. در سامانه سیرت، سنجش دانش آموزان ایرانی با کد ملی و دانش آموزان اتباع با کد یکتا انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو حجت‌الله الماسی اظهار کرد: در سامانه سیرت، سنجش دانش‌آموزان ایرانی با کدملی و برای کودکان اتباع با کد یکتا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این افراد تمام مدارک هویتی نیز داشته باشند، اما کد یکتا نداشته باشند امکان ثبت‌نام و ورود اطلاعات نوآموز تبعه در سامانه آموزش و پرورش وجود ندارد، افزود: افراد می‌توانند کد یکتا را با مراجعه به وزارت کشور و مراکزی که مدارک هویتی ارائه می‌دهند، دریافت کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه زمان سنجش اتباع به همراه سایر کودکان ایرانی آغاز شده است گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز اتباع سنجش شده‌اند و سنجش آن‌ها نیز به مانند کودکان ایرانی تا ۲۰ خرداد ادامه دارد و بعد از آن سامانه بسته می‌شود چرا که فرآیند‌های بعدی با اختلال مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات از سامانه سیرت به سیدا انتقال می‌یابد و بعد از آن مراحل ثبت‌نام قطعی پایه اول، ثبت کتاب درسی، کلاس‌بندی و نیازمندی تعداد معلم انجام می‌شود، افزود: کتاب‌های نوآموزان اتباع مانند سایر ایرانی‌هاست.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا