اخلاقی مذهبیکتابخانه

کتاب قلب نیایش دریچه‌ای به آرامش

مطالعه و کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های موفقیت است و این دنیای مدرن که دنیای سرعت و فضای مجازی است باز هم هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

مدرسه آنلاین – نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب « قلب نیایش» اثر روپرت اسپایرا در حوزۀ معنویت و دین منتشر شده است. این اثر را مرجان نخعی ترجمه کرده و نشر ترنگ در 84 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «حتما ضرورت نیایش را در زندگی خود احساس کرده‌اید. این کتاب به نیایش‌هایت عمقی می‌دهد که تا به حال در آن عمق شنا نکرده‌ای. نیایش اصیل تنها عملی است که می‌توانید برای ایجاد تغییر و یا حرکت در مسیر حل مشکلاتتان انجام دهید، زیرا نیایش کاری از درون برای بودنی در دنیای بیرون است. شفای نگرش در تو یعنی حس کردن هستی خدا در خود به عنوان تنها هست ممکن و وفادار ماندن به آن. این کتاب والاترین شکل نیایش را بررسی می‌کند. قبل‌تر این باور را داشتیم که ما یک فرد جدا و بخش کوچکی از یک دنیای گسترده‌ایم و این ما را به سمت این ایده که خدا خارج از دنیا در یک مسافتی بسیار دور است سوق می‌داد. در این حالت ما به عنوان این شخص تنها وارد رابطه با فاصله‌ای بسیار با هستی می‌شویم و این تنهایی ما را بیشتر و ترس‌ها را قدرتمندتر می‌کند. قرار گرفتن در رابطه درست با کل، والاترین حالت فرد است وقتی فرد از ترس‌ها، منیت‌ها و حقارت‌ها که از محتوای تجربه بیرون می‌ریزد خالی می‌شود، به عنوان هستی نامتناهی آشکار می‌گردد. هستی خدا تنها هست هست است. با درک آن، فرد نیایش نمی‌کند بلکه در نیایش حل می‌شود. این کتاب به ما کمک می‌کند تا روی نادوگانگی، مراقبه کنیم. جملات این کتاب، مراقبه‌های روپرت اسپایرا در جلسات و خلوت‌هاست. بررسی‌های ساده و تعمق‌هایی که به تجربه تو وضوح می‌بخشد تا درک تجربی زیبایی از آرامش و سرور بی‌دلیل که طبیعت و جوهر وجود توست، داشته باشی.»

روپرت اسپیرا یک معلم بین المللی «راه مستقیم» است، یک روش تحقیق معنوی از طریق گفتگو و نوشتن، و یک سفالگر برجستۀ انگلیسی و سفالگر استودیویی با کار در مجموعه های عمومی و خصوصی.اسپیرا در سال 1960 در لندن متولد شد. او از دانشکده هنر West Surrey فارغ التحصیل شد و دورۀ کارآموزی را در Wenford Bridge Pottery گذراند.وی ابتدا از سال 1980 تا 1982 نزد هنری هاموند و سپس نزد مایکل کاردو در Wenford Bridge Pottery تحصیل کرد.

کتاب « قلب نیایش» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا