بهداشت و درمانتغذیهمامان بابا

نکات تغذیه ای و بهداشتی برای پیاده روی اربعین با کودکان

در بین زائرین کربلا در روز اربعین، تعداد زیادی کودک وجود دارد. پیاده‌روی اربعین همراه با کودکان در عین شیرینی و زیبایی‌اش چالش‌هایی دارد. 

مدرسه آنلاین- پیاده‌روی اربعین همراه با کودکان چالش‌هایی به همراه دارد. این چالش ها می‌توانند نگرانی‌هایی برای والدین به دنبال داشته باشند. نگرانی از بیمار شدن، نداشتن امنیت و رفاه کافی و یا خستگی و بهانه‌گیری بچه‌ها ممکن است ذهن شما را بسیار درگیر خود کرده باشد. در این مقاله چند نکته و پیشنهاد برای بهتر و با کیفیت شدن سفر کربلای امسال و پیاده‌روی اربعین گرد‌آوری کرده‌ایم. با فلایتیو همراه باشید.

کوله حمل نوزاد و کودک

معمولا اغلب کسانی که نوزادشان را به پیاده‌روی اربعین می‌برند، از آغوشی استفاده می‌کنند. آغوشی‌ها گزینه‌ی خوبی هستند اما بهترین نیستند. استفاده مداوم از آنها در طولانی‌مدت باعث فشار به ستون فقرات می‌شوند و ادامه پیاده روی در روزهای آخر را کمی سخت می‌کنند. بهتر است به جای آغوشی از کوله حمل نوزاد استفاده کنید. این کوله‌ها وزن نوزاد و کوله را به خوبی روی کمر شما تقسیم و فشار کمی روی ستون فقرات ایجاد می‌کنند. همچنین وسایل شما و نوزاد هم داخل همان کوله جای می‌گیرد و همین باعث می‌شود برای حمل وسایلتان مجبور به استفاده از ساک یا کوله دیگری نشوید.

از مزایای دیگر کوله حمل کودک این است که فرزند شما دید خوبی را از بالا نسبت به محیط دارد و همین احتمال سر رفتن حوصله و یا ایجاد کسالت را در آنها کم می‌کند.

غذای کودک

اینکه کودک شما در چه سنی باشد در تعیین این فاکتور اهمیت زیادی دارد. اگر در سنی است که فقط شیر می‌خورد کار شما ساده‌تر است. در این حالت فقط باید مراقب تغذیه خودتان باشید. غذاهای عربی کمی پر ادویه و چرب هستند. این می‌تواند کیفیت شیرتان را تغییر دهد و در کودک احساس بی‌قراری ایجاد کند. برای جلوگیری از این موضوع سعی کنید همراه خود کمی مغز گردو و بادام و غذاهای نیروبخش دیگر مانند خرما داشته باشید. تا اگر در طول مسیر برای مدت طولانی غذای مناسبی وجود نداشت به مشکل برنخوردید. در مسیر پیاده روی افراد زیادی نان و شیر توزیع می‌کنند که از بهترین گزینه‌های غذایی شما هستند. همراه داشتن نودل هم به عنوان غذایی کم وزن و کم خرج که راحت هم آماده خوردن می‌شود برای شما بسیار توصیه می‌شود.

اگر کودک شما بزرگتر است باید توجه بیشتری به تغذیه او داشته باشید. تا حد امکان فقط از میوه‌هایی که پوست دارند و پوست آنها گرفته نشده استفاده کنید و سبزیجات را کاملا از غذای این روزها حذف کنید. 

البته یکی از بهترین راه‌ها این است که دعوت عراقی‌ها برای رفتن به خانه‌هایشان را بپذیرید و در خانه‌ها اجازه آشپزی بگیرید. در این حالت می‌توانید غذایی که مناسب فرزندتان است را با استاندارد مورد قبولی بپزید.

بهداشت

سعی کنید در این ایام از اجازه دادن به غریبه‌ها برای بوسیدن و بغل کردن کودکان خودداری کنید. به جز این همیشه دستمال‌های ضدعفونی، پدهای الکلی و ژل‌های شستشو بدون نیاز به آب همراهتان داشته باشید و هر از گاهی دست‌های کودک را ضدعفونی کنید.

اگر کودکتان بزرگتر است، لازم است چند دستکش یکبار مصرف همراه داشته باشید تا در هنگام استفاده از سرویس‌های بهداشتی از آنها استفاده کنید. معمولا در میان سرویس‌های بهداشتی مسیر، تعداد کمی همیشه مایع صابون دارند و تعداد زیادی از آنها هم آبهایشان بسیار سرد است که همین ممکن است کودک را از شستن دست‌هایش بازدارد.

سرگرمی برای کودک

در مسیرهای طولانی پیاده‌روی معمولا کودکان بهانه گیری می‌کنند. این امر اصلا به خاطر خستگی جسمی نیست چون آنها از شما پر انرژی‌تر هستند. در این مواقع مطمئن باشید کودک شما نیاز به تفریح و سرگرمی دارد و از روند تکراری مسیر خسته شده. سعی کنید در طول مسیر چیزهای جذابی را برای جلب کردن توجه او به آنها پیدا کنید.

کودکان دیگری که در مسیر هستند می‌توانند در این امر کمک بزرگی باشند. از میان این کودکان بچه‌های عراقی هم گزینه‌های خوبی هستند. می‌توانید از این فرصت برای یک تبادل فرهنگی استفاده کنید و کودکتان را متوجه تفاوت‌های نژادی و فرهنگی بین ملل مختلف کنید. قطعا این پیاده‌روی و قرار گرفتن در معرض انواع و اقسام نژادها و ملیت‌ها می‌تواند مثل یک دانشگاه بزرگ برای کودک شما عمل کند.

منبع: مجله فلایتیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا