زنگ تفریحشعر و داستان

شاهنامک روایتی از شاهنامه به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین – نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «شاهنامک» اثر یاسر موحدفرد در حوزۀ ادبیات کودک منتشر شده است. این کتاب را انتشارات پازینه  در 138 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «دخترهای گلم و پسرهای نازنینم شاهنامک میخواد خیلی ساده داستان های کوتاه و هیجان انگیز شاهنامه را براتون بازگو کنه امیدوارم با خواندن این نوشته و با نقاشی های زیبایی که اینجا در کنار داستان ها می بینید بهتر بتونید داستان های شاهنامه را فرا بگیرید با جابه جایی برخی بیت های شاهنامه به گونه ی آموزشی و نمایشی که در این پژوهش می خوانید می تونید نمایش های زیبایی برای همه اجرا کنید
این دفتر برای نخستین بار به بخش های برگزیده ی دیباچه ی شاهنامه و داستان های آغازین دوره ی پیشدادی باستانی پرداخته است. گزیده ی داستان های آغازین شاهنامه فردوسی به زبان انگلیسی (برگردان هلن زیمرن) برای اجراهای شاهنامه خوانی دو زبانه ی پارسی و انگلیسی در پایان این نوشته آورده شده است.
یاسر موحدفرد متولد سال 1360، دبیرکل بنیاد فردوسی،مشاور فرهنگی، هنری، پژوهشی و رسانه‌ای می باشد.»

کتاب «شاهنامک» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا