جدیدترین اخبار

تسهیلات میلیاردی برای ساخت هنرستان

با توجه به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در نظام آموزشی، احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی از اعطای تسهیلات 540 میلیارد تومانی برای ساخت هنرستان های غیردولتی خبر داد.

مدرسه آنلاین – رئیس سازمان مدارس غیردولتی امروز در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: امسال 510 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مؤسساتی قرار می‌دهیم که به سراغ ساخت هنرستان می‌روند تا مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مدارس غیردولتی توسعه دهیم.

وی گفت: در شوراهای آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها با ریاست استانداران حضور دارند تا بگویند که چه کمکی می‌توانند به آموزش و پرورش انجام دهند.

محمود زاده ادامه داد: در یک سال گذشته 10 هزار نفر در شوراهای آموزش و پرورش با این وزارتخانه همکاری داشتند. در حوزه کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی هم مسئولیت‌هایی دارند و وضعیت شاخص‌های کیفی و آموزشی استان را رصد می‌کنند و از ظرفیت شورا برای بهبود فرایند آموزش استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: شوراهای آموزش و پرورش در بحث عدالت تربیتی و آموزشی، تقویت مدارس دولتی و حمایت از مدارس شبانه‌روزی اقدامات خوبی داشتند.

محمودزاده با اشاره به اینکه مناطق آزاد، شوراهای آموزش و پرورش دارند و مدیران عامل این مناطق تصمیم‌گیر مسائل آموزش و پرورش هستند، متذکر شد: هفته آینده 25 دی همایش شوراهای آموزش و پرورش به صورت مشترک با حضور وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم موارد مالی قانون شوراها را فعال کنیم بسیاری از مسائل آموزش و پرورش حل می‌شود و نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه 3500 ظرفیت در مدارس هیئت امنایی داریم و یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند، بیان کرد: 60 درصد بازماندگان از تحصیل در مناطق آزاد و تجاری به مدارس بازگشتند، در هنگام تحویل دولت، 230 هزار دانش‌آموز در مناطق آزاد تجاری داشتیم که 32 هزار بازمانده از تحصیل داشتند و اکنون تعداد آنها به 10 هزار نفر رسیده است.

محمود زاده گفت: بیشترین دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در منطقه چابهار و منطقه آزاد اروند داریم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به پرداخت 3 درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش بیان کرد: نسبت به سال گذشته این رقم 72 درصد افزایش داشت و توافقنامه‌ای را داشتیم تا این ظرفیت به طور کامل محقق شود. اگر ظرفیت به خوبی نظارت شود در تمام شهرک‌های مسکونی جدید باید مدرسه داشته باشیم‌.

محمودزاده ادامه داد: ماده 13 قانون و موضوع سه درصد عوارض و مولدسازی است و این مولدسازی توسط نوسازی در حال رخ دادن است و برای آموزش و پرورش هم به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که 100 درصد عواید بازگردد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها باید سه درصد از محل صدور پروانه ساخت و ساز را باید در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند و رقم تحقق یافته در سال 1400، 240 میلیارد تومان و در سال 1401، 413 میلیارد تومان بود، این رقم برای کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و تکمیل ساخت مدارس نیمه‌تمام استفاده می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: امسال 510 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مؤسساتی قرار می‌دهیم که به سراغ ساخت هنرستان می‌روند تا مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مدارس غیردولتی توسعه دهیم.

محمودزاده درباره چرایی حذف دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از پوشش شیر رایگان گفت: تمام موضوعاتی که در وزارت آموزش و پرورش تصمیم‌گیری می‌شود برای مدارس دولتی و غیردولتی است و در بحث شیر رایگان تفاوتی میان دانش‌آموزان مدارس نیست، باید از آقای فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بپرسید که چرا شیر مدارس غیردولتی حذف شد و حتما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا