چیستانکیست؟

بیوگرافی شهید علی اکبر رنجبر

ستوان یکم علی اکبر رنجبر, اهل فسا و جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز و مامور نیری انتظامی شیراز بود که در بامداد پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسید.

مدرسه آنلاین- علی اکبر رنجبر در پاسگاه روستای بیدزرد شیراز خدمت می‌کرد و جانشین فرمانده این پاسگاه بود.

همسر و فرزندان

گفته می‌شود که ایشان متاهل بوده و دارای دو فرزند بود.

 درگیری و شهادت

ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ستوان یکم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد به همراه یک سرباز وظیفه برای تامین شام پاسگاه به رستورانی مراجعه می کنند.

معاون دادستان شیراز در این باره گفته است: طبق فیلم‌های موجود خودرو پرایدی در محل منتظر بوده که به محض رسیدن خودرو انتظامی، مجرمان با یک سلاح سرد بزرگ از خودرو پراید پیاده می شوند.

مجرمان پس از باز کردن درب عقب خودروی انتظامی سرباز وظیفه را مجروح می کنند که سرباز به دلیل مسلح نبودن به سمت رستوران برای یافتن وسیله دفاع حرکت می کند.

در این بین مجرمان با سلاح سرد چند ضربه به مامور نیروی انتظامی وارد می کنند که مامور برای مسلح کردن سلاح کمری خود اقدام و یک تیر هوایی نیز شلیک می کند که بنا بر گمانه زنی‌ها تیر شلیک نشده است.

در نهایت علی اکبر رنجبر با یکی از اراذل و اوباش درگیر می‌شود و براثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح می شود که باعث پاره شدن شاهرگش شده بود و سبب گردید که خونریزی بسیار زیادی داشته باشد و در نهایت به شهادت برسد .

دستگیری قاتل

با اقدامات عملیات پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل علی اکبر رنجبر جمعه ۱۵ بهمن همان سال دستگیر شد.

قانون استفاده پلیس از سلاح گرم

عزیزی، نائب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بعد از شهادت علی اکبر رنجبر گفت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

قطعا کمیسیون امنیت‌ ملی نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد.

اجرای حکم قصاص قاتل علی اکبر رنجبر

حکم قصاص قاتل علی اکبر رنجبر 1 مرداد 1401 اجرا شد. رئیس کل دادگستری استان فارس در این باره گفت: مجازات قصاص نفس قاتل شهید علی اکبر رنجبر جانشین وقت پاسگاه بید زرد شیراز صبح شنبه با حضور خانواده اولیای دم اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا