بهداشت و درمانمامان بابا

با این روش خاکشیر رو سنگ شور کن

خاکشیر یکی از شربت‌های پر خاصیت و خوشمزه‌ای است که در بهار و تابستان زیاد مصرف می‌شود و برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار مفید است.

مدرسه آنلاین – خاکشیر یکی از شربت‌های سنتی ما ایرانیان است که برای رفع تشنگی بسیار مفید است. خاکشیر املاح و شن‌ریزه‌هایی دارد که اگر به درستی شسته نشود می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

برای شستن یا به اصطلاح سنگ‌شور کردن خاکشیر با ما همراه باشید.

مرحلۀ اول

مقدار مورد نیاز از خاکشیر را در یک کاسه ریخته و بعد روی آن، آب بریزید. بعد از اضافه کردن آب، می بینید که خاکشیر گوله می شود. حتماً باید به آرامی با یک قاشق یا چنگال تمیز، خاکشیرها را هم بزنید. با هم زدن خاکشیر، به مرور ته نشین می شود.

مرحلۀ دوم:

بعد از این کار آب ظرف را خیلی آرام خالی می کنیم. دوباره ظرف را از آب پر می کنیم و کنار می گذاریم و باز هم روی سطح آب را خالی می کنیم. این کار را تا جایی تکرار می کنیم که دیگر هیچ برگ و خاشاکی روی آب نباشد و آب روی خاکشیر کاملا زلال باشد.

مرحلۀ سوم:

حالا باید یک ظرف بزرگتر بردارید و هنگام منتقل کردن خاکشیر به داخل ظرف بزرگتر، آن را هم می زنید و به آرامی داخل ظرف بزرگ می ریزید. این کار به شما کمک می کند تا ریگ و شن هایی که سنگین تر هستند و ته ظرف ته نشین شده اند، در همان ظرف قبلی بمانند و به ظرف جدید منتقل نشود. بهتر است ظرف دوم، از جنس روی باشد. این مرحله را نیز باید چندین مرتبه تکرار کنید. تا خیالتان از بابت تمیز شدن خاکشیر راحت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا