جدیدترین اخبار

آماری از تعداد زنان کارمند ایران که در آموزش و پرورش هستند

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که در بین مدیران که گاهی تخلفاتی انجام میدهند، متخلف خانم مشاهده نمی‌شود، آماری از کارمندان شاغل زن کشور که در آموزش و پرورش حضور دارند، ارائه داد.

مدرسه آنلاین – رضا مراد صحرایی امروز در جشنواره بهیندخت گفت: حدود سه‌چهارم کارمندان شاغل زن کشور در آموزش و پرورش حضور دارند اما واحد کوچکی به نام امور زنان و خانواده داریم.

به گفته تسنیم وی با اشاره به اینکه سه دیدگاه درباره زن وجود دارد، گفت: دیدگاه نخست، زنان و دختران را در حاشیه می‌داند و نقشی به آنها نمی‌دهد، دیدگاه دوم، زنان را فعال اما ابزار می‌داند و معتقدند جنسیت زن بر انسانیت غلبه دارد، این دیدگاه باعث انحطاط مقام زن شده اگر چه پرچم فمینیست را برافراشته است.

صحرایی افزود: دیدگاه سوم که دیدگاه اسلام است، خانواده را مهم تلقی می‌کند و زن را ابزار نمی‌داند، این دیدگاه با ظهور انقلاب اسلامی احیا شد، ایرانیان قبل از دین اسلام هم دختران و زنان را گرامی می‌داشتند با ظهور دین اسلام این انگیزه بیشتر شد و امروز دختر داشتن برای خانواده‌ها رحمت و برکت تلقی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دنیای غرب با ظهور انقلاب اسلامی و انتشار دیدگاه آن درباره زنان، رسوا شد و دختران و زنان به بطن جامعه آمدند بدون آنکه ابزار شوند، این برای غرب خطرناک بود چون گروهی به دنبال استفاده ابزاری از نجابت و ظرافت زنان و دختران هستند.

صحرایی ادامه داد: در بین مدیران کشور که گاهی تخلفاتی در بین آنها رخ می‌دهد، متخلف خانم مشاهده نمی‌شود یا بسیار اندک است و این نشان از امانت‌داری و اعتمادی است که می‌توان به زنان داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 8 میلیون دانش‌آموز دختر و 550 هزار معلم زن در سراسر کشور داریم، گفت: اکنون وضعیت مدارس و دانش‌آموزان ایران نسبت به کشورهای دیگر و سال‌های گذشته به مراتب بهتر است اما آنچه انقلاب اسلامی از ما می‌خواهد و آرمان شهداست بسیار والاتر است.

صحرایی بیان کرد: سند تحول بنیادین تأکید دارد که کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت باشد، همچنین فرهنگ حیا نهادینه شود و خانواده از طریق مدرسه آموزش ببیند.

وی افزود: حدود سه‌چهارم کارمندان شاغل زن کشور در آموزش و پرورش حضور دارند اما واحد کوچکی به نام امور زنان و خانواده داریم باید برای بخش امور زنان و انجمن اولیا و مربیان ساختار سازمانی مستقل و قوی داشته باشیم؛ در تلاش برای ارتقای جایگاه و ساختار این مجموعه‌ها هستیم و برای تحقق آن همه را با خود همراه خواهیم کرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا