بازی ریاضیزنگ تفریح

چهار بازی ورزشی که بچه‌ها هر کجا می‌توانند انجام دهند

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می‌توانند در خانه، مدرسه و بوستان‌ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و فعالیت‌های جسمی و فکری آن بهره ببرند.

امروز سه بازی ورزشی شاد و هیجانی را به شما آموزش می‌دهیم. این بازی را با خواهر و برادرها و بچه‌های فامیل و دوستانتان انجام دهید و حسابی لذت ببرید.

همان طور که همۀ ما می دانیم ورزش کردن باعث سلامت اندام های بدن و شادابی روح می شود. کودکان نیز برای رشد مناسب و سلامت بدن و روان باید ورزش کنند و این ما هستیم که باید آن ها را به ورزش تشویق و با آنها همراهی کنیم.

مطالعات مختلف نشان داده که فعالیت ورزشی صحیح نه تنها می‌تواند عامل موثری در سلامت کودکان باشد، بلکه باعث می‌شود که آن‌ها از ورزش کردن لذت ببرند و به ورزش پایبند شوند. در واقع ورزش نوعی بازی برای آنان به حساب می‌آید. کودکان در هر سنی می‌توانند ورزش کنند اما باید ملاحظات ورزشی در هر سنی رعایت شود.

بازی‌های توپی در فضای داخلی

بازی با توپ در فضای باز یا فضای داخلی می‌تواند ورزش بسیار خوبی برای بچه‌ها باشد. برخی از مزایای این بازی‌ها شامل انجام ورزش هوازی، حفظ تعادل و تمرین هماهنگی است. به‌علاوه، بچه‌ها معمولاً به سمت هر فعالیتی که همراه توپ است، کشیده می‌شوند. برخی نمونه‌های بازی‌های توپی در محیط داخلی که به فضای زیادی نیاز ندارند عبارتند از:

*انداختن توپ در سبد رخت چرک‌ها

*استفاده از یک شیء خانگی برای پرتاب توپ به سمت یک هدف

*گرفتن توپ با یک کاسهٔ پلاستیکی

*پرتاب کردن، غلتاندن یا شوت کردن توپ به دیوار

*پیشنهادهای دیگر شامل دریبل زدن، پاس دادن و غلتاندن توپ با دست و روی زمین است. یادتان باشد باید همیشه جای امنی در خانه را برای بازی کودکان با توپ در نظر بگیرید، یعنی جایی که فاصله زیادی با وسایل شکستنی داشته باشد.

هنگام بازی در داخل خانه، بهتر است که از یک توپ نرم، مانند توپ اسفنجی یوگا، توپ فومی یا حتی کیسه‌های لوبیا استفاده کنید تا بازی‌ها امن و بدون ریسک آسیب باشد. اگر از یک توپ کوچک یا سفت استفاده می‌کنید، یا اگر فرزندتان هنوز هماهنگی حرکتی خوبی ندارد، استفاده از وسایل حفاظتی مناسب مثل کلاه ایمنی فکر خوبی است.

بارش شهاب سنگ‌ های توپی

در این بازی بچه‌ها را به دو گروه مساوی تقسیم کنید و پشت تور والیبال جای دهید. پس از آن تعدادی توپ مساوی نیز در هر دو طرف زمین تور قرار دهید. با شروع بازی بچه‌ها باید سعی کنند توپ‌های موجود در زمین خود را با پرتاب از روی تور به زمین حریف منتقل کنند.

در پایان وقت تعیین شده هرزمینی که تعداد توپ باقی مانده کمتری داشت برنده اعلام می‌شود. این بازی می‌تواند برای فعالیت فیزیکی و انعطاف بدنی کودکان بسیار مفید باشد.

بازی ترافیک

در این نسخه از بازی «چراغ قرمز، چراغ سبز»، اتفاقات بیشتری در «جاده» می‌افتد. بچه‌ها با چراغ‌های قرمز و سبز توقف و شروع به حرکت می‌کنند و همچنین برای چراغ زرد به پهلو می‌دوند، روی سرعت‌گیرها پرش خرگوش انجام می‌دهند، آرنج‌ها را در هم قفل می‌کنند و با هم‌تیمی خود می‌دوند و با دیدن علامت «عبور حیوانات اهلی»، یورتمه می‌روند.

بازی برگرد و بزن

با علامت «برو»، بچه‌ها در مسیرهای تعیین‌شده به جلو می‌دوند. سپس با علامت «برگرد» به سمت عقب می‌دوند. در این میان، شما با گفتن «بزن» به آنها می‌گویید که یک مهارت دیگر، مانند پروانه یا اسکوات را انجام دهند. باز هم، به بچه‌ها در مورد انتخاب مهارت سوم حق انتخاب بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا