جدیدترین اخبار

آیا می دانید چه کسانی طراح سؤالات آزمون‌های نهایی هستند؟

امتحانات نهایی و سوالات آن همیشه جز دغدغه های دانش آموزان بوده است. این که سوالات از کجا طرح می شود و اصلا چه کسانی آن ها را طرح می کنند.

مدرسه آنلاین – رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد سؤالات آزمون‌های نهایی از کتاب‌های درسی طرح می‌شود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، گفت: سوالات آزمون‌های نهایی به صورت هماهنگ و کشوری از تمام کتاب درسی طرح می‌شود و نیازی به کتاب کمک درسی و موسسات آموزشی نیست.

محسن زارعی با اشاره به برگزاری آزمون‌های پایه‌های دهم و یازدهم به صورت نهایی، افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم، نمونه‌ای برای آزمون‌های نهایی ندارند و نگران شیوه طراحی سوالات هستند، به آنان اطمینان خاطر می‌دهیم که سوالات صرفا از کتاب درسی طرح خواهد شد و خارج از کتاب هیچ سوالی طرح نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طراحان سوالات دبیران مدارس هستند، تصریح کرد: طراحان سوالات نیز، دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس و مواجه‌ای که با دانش‌آموزان دارند، متناسب با دانش‌آموزان این سوالات را طراحی خواهند کرد، بعضی از اخبار ناشی از این که سوال دشوار خواهد بود، کذب است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بیان چند توصیه به دانش‌آموزان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان نباید زمان آموزش را از دست بدهند بلکه باید از همه روز‌های آموزشی استفاده کنند و صرفا رجوعشان به کتاب درسی باشد.

وی در ادامه، اظهار داشت: همچنین لازم به ذکر است به کتاب کمک آموزشی و موسسات نیازی نیست و اگر کتاب را خوب مطالعه کنند و موضوعات را خوب متوجه شوند، به راحتی می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، در پایان خاطرنشان کرد: در خرداد ۱۴۰۲ بعضی از دانش‌آموزان مطالعه دروس را به زمان آزمون موکول کردند و این زمان، زمان مفید برای مطالعه و آمادگی تحصیلی نخواهد بود؛ لذا توصیه می‌کنیم که در طول سال تحصیلی مطالعات و آمادگی داشته باشند و ایام آزمون را صرفا به مرور کتاب و موضوعات بپردازند.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا