دیگه چه خبر؟فرهنگی

آیا رضا کیانیان خواهان اعزام به غزه است؟

رضا کیانیان یادداشتی دربارۀ جنایت صهیونیست‌ها در غزه نوشته و نسبت به کشتار وحشیانۀ مردم فلسطین واکنش نشان داده است.

مدرسه آنلاین – رضا کیانیان با انتشار متنی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه واکنش نشان داد.

بازیگر سینما و تلویزیون با انتشاری متنی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی که در امتداد اشغالگری ۷۵ساله صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد واکنش نشان داد.

کیانیان با انتشار تصویر یکی از کشتی‌هایی که در حال انتقال پناهندگان یهودی اروپا به فلسطین است نوشت: این عکس در سال (۱۹۴۷ م/۱۳۲۵ ش) در بندر حیفا واقع در شمال فلسطین گرفته شده است. در این عکس ۴۵۰۰ اخراجی یهودی پناهنده به خاکِ فلسطین، با پارچه‌نوشتی که بر روی عرشه کشتی نصب شده. «آلمان‌ خانه و آشیانه ما را نابود کرد، خواهشمندیم شما فلسطینیان، امید ما را نابود نکنید» و فلسطینیان پناه شان دادند. حالا و پس از ۷۶ سال از تاریخ این عکس، همین مهمانان منکر وجودِ سرزمین فلسطین شده و با غصب و تجاوز، کودک کشی، اِشغال و لشکرکشی، بدترین جبران ها را در حق میزبانان خود در سرزمین قدس انجام می‌دهند».



کیانیان در ادامۀ این فرسته با اشاره به سیاست مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها نوشت: «بزرگ ترین نسل‌کشی تاریخ در امریکا اتفاق افتاد. نسل‌کشی سرخ پوستان بومی قاره آمریکا، بعد از آن نسل‌کشی ارامنه، آشوریان و… نسل‌کشی یهودیان، در رتبۀ چندم است. اما به عنوان بزرگ‌ترین نسل‌کشی تاریخ در ذهن ما و جهانیان جا افتاده. چرا که رسانه و مدیا دست آنهاست. و زیر سایۀ پرچم این نسل‌کشی، دولت آنها به نسل‌کشی مردمی می‌پردازند که روزی آنها را پناه دادند.»

رضا کیانیان با طرح این پرسش که چرا نسل‌کشی یهودیان تنها نسل‌کشی تاریخ به نظر می‌رسد، علت این مظلوم‌نمایی را انگیزۀ اشغالگران برای قتل عام مردمی دانست که به آنها پناه داده‌اند.

وی در پایان مطلب خود نوشت: «بی تفاوتی ما نشان از چه دارد؟ نشان از بی‌رحمی؟ یا نشان از دو قطبی‌گری افراطی در کشور ما؟ که ما را به بی‌رحمی کشانده است؟»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا