جدیدترین اخبار

مدرسه الفاخوره و جان هایی که از دست رفت

رژیم صهیونیستی اسرائیل مدرسه الفاخوره در غزه را بمباران کرد که بر اثر آن دست کم 200 نفر به شهادت رسیدند تا جایی که سازمان ملل این اقدام را محکوم و ریاض هم بیانیه شدیدالحنی صادر کرد.

مدرسه آنلاین – مدرسه الفاخوره که در اردوگاه جبالیا در شمال غزه است، بعدازظهر 18 نوامبر 2023 توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد و بسیاری از آوارگان فلسطینی که به آن پناه برده بودند شهید و زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که منطقه جبالیا به شدت زیر بمباران هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار دارد و از انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های ممنوعه فسفری در این حمله بهره می‌برد.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری شهاب، این مدرسه آوارگان را در خود جای داده بود. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به بمباران مدرسه الفاخوره، گفت که این حمله وحشیانه اثبات می‌کند که رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی اعلان جنگ کرده است.

واکنش سازمان ملل

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، با محکوم کردن «تصاویر و فیلم‌های هولناک از تعداد زیادی کشته و زخمی» در مدرسه وابسته به این نهاد در غزه، گفت که چنین حملاتی «نباید عادی و باید متوقف شوند.»

به گزارش شنبه شب ایرنا از “میل آنلاین”, وی تاکید کرد: این حملات هولناک را محکوم می‌کنم و آن‌ها باید متوقف شوند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که از این شمار پنج هزار کودک و سههزار و ۳۰۰ زن بوده اند.

این مرکز تصریح کرد که بر اثر جنایت اخیر اشغالگران در مدرسه الفاخوره جبالیا واقع در شمال نوار غزه، بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح روز شنبه ۵۰۰ بیمار را از بیمارستان الشفا اخراج کرده است. این در حالی است که بیماران مذکور بشدت نیازمند دریافت خدمات درمانی و مداوا و بستری در مراکز بیمارستانی هستند.

براساس گزارش این نهاد دولتی در غزه، ۶۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی این منطقه بر اثر بمباران و آتش توپخانه صهیونیست‌ها، به طور کلی یا جزئی منهدم شده است.

این نهاد دولتی در غزه، رژیم اشغالگر قدس را مسوول پیامدهای انسانی ناشی از تبدیل بیمارستان شفا به یک پادگان نظامی دانست و تأکید کرد: سازمان‌های بین المللی در زمینه جنایاتی که اشغالگران علیه بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، مسوول هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه همچنین در پایان خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای وارد کردن کمک‌های پزشکی و درمانی و همچنین سوخت برای بیمارستان‌های این منطقه شد.

واکنش عربستان

عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه‌ای به جنایت اسرائیل در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل که به شهادت دست‌کم ۲۰۰ نفر انجامید، واکنش نشان داد.

وزرات امور خارجه عربستان سعودی این بمباران وحشیانه در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را با انتشار بیانیه‌ای به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه بمباران مدرسه الفاخوره را بشدت محکوم و بر مخالفت با هدف‌گیری سازمان یافته غیرنظامیان تأکید کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، ریاض همچنین خواستار فعال‌سازی مکانیزم مؤاخذه بین‌المللی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب این جنایت‌ها شد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقا این چه وضعیه،چرا یکی جلوی این سگ هارو نمیگیره ،؟!این سازمانهایی که ادعای دیده بانی حقوق بشر،وامثالهم رو دارن،کدوم گوری هستن؟چون که فلسطین تو اون روزگار سخت بکش بکش هیتلر بهتون پناه دادوجون بی ارزش شما بی شرفا روخریدشدین قاتل جون این بندگان خدا؟چرا هیچکسی چیزی نمیگه؟چرا اون سازمانهای مدعی الان لال شدن ؟فقط اوکراین رو بزنن ومردمشو بکشن،صداتون درمیادنه؟بقیه آدم نیستن مگه ؟آمریکا چطور میاد ادعای آدم بودن میکنه؟آخه چقدر پررو هستین ؟آخه مگه مردم دنیام وکرو کور هستن که کثافت کاریاتونو نبینند ونشنون؟نکشین بی شرفا،نکشین این مردم همونایی هستن که پدران در بدر و آواره، مادران تا حد مرگ ترسیده ووحشتزدتونو پناه دادن،میفهمین پناه دادن،دیگه اینو که نمیشه کتمان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا