جدیدترین اخبارخبر ویژه

مدارس لاکچری یا مدارس با امکانات بهتر، مسئله این است/لطفا با واژه ها بازی نکنید

به تازگی معاون وزیر آموزش و پرورش ادعا کرده است که مدرسه لاکچری نداریم بلکه مدارس با امکانات بهتر و کیفیت آموزشی بالاتر داریم و شهریه مدارس را با توجه به امکانات و کیفیت آن اعلام می‌کنیم.

مدرسه آنلاین – احمد محمودزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدارس لاکچری نداریم بلکه مدارس با امکانات بهتر و کیفیت آموزشی بالاتر داریم و شهریه مدارس را با توجه به امکانات و کیفیت آن اعلام می‌کنیم.

به گفته تسنیم معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ایجاد مدارس لاکچری و اخذ شهریه های گزاف عنوان کرد: ما مدارس لاکچری نداریم بلکه مدارس با امکانات بهتر و کیفیت آموزشی بالاتر داریم و شهریه مدارس را با توجه به امکانات و کیفیت آن اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 18 هزار مدرسه غیر دولتی داریم تصریح کرد: بیش از 17 هزار مدرسه قوانین را رعایت کرده و چند مدرسه که به هر دلیلی از جمله اخذ شهریه بالاتر از الگویی که ما داده ایم بوده، متخلف شناخته شده جریمه نقدی شده اند و می توان گفت که در استان خراسان رضوی مدرسه مختلفی نداشته ایم.

حال سوال آنجاست که مدارسی که به گفته معاون وزیر، لاکچری نیستند و فقط امکانات بهتر دارند، چقدر از نظر کیفیت آموزشی و امکانات بهتر با مدارس عادی دولتی فاصله دارند؟  آیا اساسا این تفاوت ها هرچند کم یا زیاد، با عدالت آموزشی همخوانی دارد؟ مگر نه این که عدالت آموزشی  همان فرصت برابر آموزشی متناسب با توان و ظرفیت هر دانش‌آموز است! پس چگونه دانش آموزی که صرفا به خاطر پول از امکانات و آموزش باکیفیت تری برخوردار شده با دانش آموزی که در یک مدرسه دولتی درس می خواند هردو را در یک کفه با عنوان نظام آموزشی عدالت محور قرار دهیم؟ لاکچری بودن یک مدرسه به معنای همان امکانات بهتر و بیشتر و آموزش با کیفیت تر نیست؟ آیا با واژه ها بازی نمی شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا