دیگه چه خبر؟فرهنگی

فرسته ای که مهراب قاسمخانی از اوضاع مسکن در بالاشهر گذاشته

مهراب قاسمخانی، فیلنامه‌نویس و طراح دکور، به تازگی فرسته‌ای دربارۀ وضع مسکن منتشر کرده و به طور ضمنی گفته که خانه ندارد.

مدرسه آنلاین – مهراب قاسمخانی فرسته‌ای در صفحۀ شخصی‌اش دربارۀ وضع مسکن و عادلانه نبودن درآمدها منتشر کرده است. وی عکس آگهی فروش یک خانۀ ویلایی در الهیۀ تهران را بارگذاری کرده که قیمتش نجومی و مخصوص اعیان و اشراف است و نسبت به آن واکنش نشان داده است. جالب اینجاست که وی آن یک نمونه را به عنوان مشت نمونۀ خروار در نظر گرفته و از اینکه همه نمی‌توانند ثروتمند و کاخ‌نشین باشند به گونه‌ای گلایه کرده است. و البته در ادامه نوشته که هنوز یک خانۀ 50 متری هم نتوانسته بخرد و این از ساختار اقتصادی است!

او با انتشار عکس زیر در صفحۀ شخصی‌اش نوشت:

«دیروز حساب کردم که اگه حقوق سی سال کارمندی و سی سال بازنشستگی بابا و مامانم رو با سی سال دستمزد پیمان و بیست و هشت سال دستمزد من، یعنی درآمد حدود صد و هشتاد سال کاری چهارتامون رو جمع می‌کردیم، بدون این که هیچیشو خرج کنیم، بازم حتی نزدیک به نصف این خونه رو هم نمیتونستیم بخریم.»

پ.ن اول: البته میدونم حقوق ها و دستمزد ها نسبت به قدیم بیشتره و قیمت خونه هم با اون زمان فرق داره، ولی همینجوری خوشم اومد برای زجر دادن خودم، محاسبه‌اش کنم.

پ.ن دوم: نکتۀ دیگه اینه که اگه دستمزد همین امروزم رو هم حساب کنم و هیچیش رو هم خرج نکنم، بازم صد و هشتاد سال دیگه حتی نمیتونم این خونه رو به قیمت امروزش بخرم. البته در صورتی که ممنوع الکار نباشم و در صورتی که دویست و پنجاه سال عمر کنم.

پ.ن سوم: ولی نکتۀ اصلی که این آگهی برام جذاب شد، این نبود که من نمیتونم بخرمش. این هم نبود که پس بعضیا چجوری میخرنش و از کجا اینقدر در میارن. نکتۀ اصلیش برام اون کلمه «فقط» بود که اول آگهی نوشته. یعنی بعضیا هستن که نه تنها میتونن بخرنش، بلکه با دیدنش میگن: فقط هشتاد و نه میلیارد؟ چه ارزون…

پ.ن چهارم: راستش اگه کسایی میتونن بدون دزدی و رانت و… این خونه رو بخرن، نوش جونشون. دمشون هم گرم. فقط کاش ساختار اقتصادی و تقسیم ثروت توی کشورمون یه جوری بود که مثلاً منم بتونم یه خونه پنجاه متری بخرم.


نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. شما هم دم به دم مسافرت خارج نرید واسه خودتون و همسرتون لباس و کفش و عطر خارجی نخرید هر سال وسایل خونتون وماشینتون رو عوض نکنید هر ظهر و شب رستوران‌های لاکچری نرید چند سال دیگه همینو میتونید بخرید

  2. این درآمد دکترا هستش ومدیران سطح بالا که به رانت وصلن این درسته.تواین شرایط اقتصادی کارخانه دارشم لنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا