چیست؟چیستان

عید 1403 چه رنگی بپوشیم؟

هر سال رنگ خاصی رایج می‌شود و لباس‌ها و ملزومات آن، دکوراسیون منزل و …، غالباً به همان رنگ در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

مدرسه آنلاین – هر ساله مارک‌های مشهور و طراحان مطرح برای اعلام رنگ سال، بسیار کنجکاو هستند. زیرا انتخاب این رنگ می تواند در تعیین مدهای سال جدید در حوزۀ مد و لباس بسیار تاثیرگذار باشد. خیلی از افراد دوست دارند با توجه به رنگ سال، لباس و مانتو، کت و شلوار و … خود را تهیه کنند و رنگ سال بپوشند. 

تاریخچۀ رنگ سال

از زمانی که رنگ سال برای نخستین بار در سال 2000 معرفی شد، این انتخاب به یک رویداد مورد انتظار در صنایع و بازارهای مواد مصرفی تبدیل شده است. رنگ سال تأثیر چشم گیری بر تولیدات و قراردادهای تجاری دارد و می تواند به صورت چشم‌گیری بر جهت‌گیری‌های محصولات در سطح جهانی اثر بگذارد. برای مثال، رنگ سال 2020، کلاسیک بلو، نمادی از الهام، اعتماد و ثبات بود که پنتون آن را نمادهای از تحولات جهانی دانست و به مفاهیمی نظیر آرامش و ثبات معنوی مربوط می‌دانست.

در مقابل، رنگ سال 2021، ایلومینیتینگ و آلتیمیت گری، بیانگر امید و استحکام بود. این روند انتخاب رنگ سال تنها به عرصه‌های تجاری محدود نمی‌شود. بلکه می تواند به عنوان منبع الهام برای افراد در زندگی شخصی نیز عمل کند. افراد ممکن است در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل یا حتی در رنگ اتومبیل خود، تحت تأثیر رنگ سال 2024 قرار بگیرند. انتخاب رنگ سال 2024 می‌تواند عکس العملی نسبت به نیاز روحیۀ جامعه به یک رنگ خاص باشد. این رنگ نه تنها دیده خواهد شد، بلکه احساس نیز می‌شود و بر روی خلاقیت، ایده‌های نوین و تجارب زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

رنگ سال 1403 

مؤسسۀ پنتون هر سال قبل از شروع سال جدید میلادی، رنگ سال را اعلام می‌کند. رنگ سال ۲۰۲۴ میلادی که برابر با سال ۱۴۰۳ شمسی نیز هست،به عنوان «هلویی»، «زردآلویی» یا «صورتی هلویی» معرفی شده است.

رنگ هلویی ترکیبی از رنگ نارنجی و صورتی است که با کد رنگ ۰۲۴-۶۵-۲۷ در مجموعه رنگ‌های پنتون مشخص می‌شود. استفاده از رنگ سال ۱۴۰۳ برای لباس و دکوراسیون داخلی موجب افزایش انرژی، بهبود روابط و انتقال حس گرما به مخاطب می‌شود.

معاون مؤسسۀ رنگ پنتون، می‌گوید: «این رنگ نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم به کسانی که دوستشان داریم، نزدیک‌تر باشیم. همزمان لذت هماهنگ بودن با خودمان را هم داشته باشیم و از بودن در این لحظه‌ها، آرامش بگیریم».

رنگ ملایم و صمیمانه هلویی، بیانگر مهربانی، شفقت و ارتباط بوده و به خاطر آرزوی داشتن آینده‌ای صلح‌آمیز و ایجاد آرامشی عمیق در روابط بین افراد معرفی شده است. استفاده از این رنگ، برای تغییر حا‌ل‌وهوای خانه یا حتی تیپ روزانه و لباس‌ها مناسب هست.

کاربرد رنگ سال 2024

هلویی مخملی در پارچه ها و اقلام دکوراتیو نظیر کوسن‌ها، پرده‌ها، طراحی و چاپ کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی ست اداری، چاپ پوستر دیواری و طراحی لوگو به عنوان رنگی ملایم و دلنشین محسوب می شود که می تواند حسی از تازگی و جوانی به فضای اتاق ببخشد. رنگ سال 2024، به خصوص زمانی که با موادی با بافت نرم و راحت نظیر مخمل هم‌خوان می‌شود، برجستگی و لطافت خاصی دارد که می‌تواند جزئیات را در طراحی داخلی زنده‌تر نماید. توجه داشته باشید که رنگ سال 1403 علاوه بر این موارد، در صنعت مدلینگ و طراحی لباس، خودرو، سینما و… نیز بازتاب بسیار زیادی دارد و همواره شهره‌های معروف از رنگ سال 2024 در مراسمات بزرگ استفاده می کنند.

رنگ‌های نزدیک به رنگ سال

هلویی، رنگ سال ۲۰۲۴ چشم اندازی از برگ های پاییزی، غروب های باشکوه و بستنی‌های نارنجی کرمی خوشمزه است. رنگ‌های نزدیک به آن نیز رنگ‌هایی مانند نارنجی سوخته، گلبهی و قهوه‌ای است.

یکی از بهترین ایده‌هایی که می توانید در استفاده از هلویی اعمال کنید به کاربردن طیف های مختلف آن نظیر نارنجی مرجانی، صورتی مرجانی و سایر رنگها نظیر زردآلویی، صورتی، قرمز مایل به قهوه ای و سایر رنگهای گرم است.

هلویی با سایه های سبزآبی همخوانی بی نظیری پیدا می کند و فضایی گرمسیری، خارق العاده و بسیار زیبا به تصویر می کشد. سایه های سرد و گرم به زیبایی با یکدیگر تعادل برقرار می کنند و هم انرژی و هم آرامش را به ارمغان می آورند.

دکوراسیون با رنگ هلویی

امروزه از رنگ هلویی در قسمت های مختلف دکوراسیون استفاده می شود و این رنگ طرفداران زیادی را هم برای خود پیدا کرده است. اما هیچ گاه از یک رنگ به تنهایی در همه قسمت های چیدمان استفاده نمی شود و معمولا از یک یا دو رنگ دیگر در کنار رنگ اصلی برای ایجاد یک ترکیب مناسب و همچنین زیباتر شدن چیدمان کمک گرفته می شود.

هلویی یک رنگ گرم می باشد که ترکیب آن با بسیاری از رنگ ها نتیجه مطلوبی میدهد. اگر می خواهید یک ترکیب رنگ رویایی و شیک را خلق کنید، حتماً باید به سراغ هلویی و طلایی بروید ، ترکیب این دو رنگ در جشن ها و چیدمان منازل می تواند نتیجه فوق العاده‌ای بدهد .

روانشناسی رنگ هلویی

از منظر روانشناسی رنگ ها، هلویی می تواند نمادی از دوستی و صمیمیت باشد. و همچنین توانایی آن را دارد که نورپردازی فضای داخلی را بهبود ببخشد. بدین ترتیب احساسی از وسعت را در فضاهای کوچک ایجاد می کند. در نقاشی و طراحی گرافیکی، هلویی مخملی می تواند پس زمینه ای لطیف برای انواع آثار هنری باشد. و باعث شود که سایر رنگ ها به خوبی در کنار آن قرار بگیرند و درخشندگی خود را حفظ نمایند. این موضوع حتی در عکاسی صنعتی نیز بسیار مهم است و لازم است مورد توجه قرار گیرد. رنگ سال 1403 گزینه ای ایده آل برای حالت دهی و ایجاد گرما در تصاویر نیز محسوب می شود و به طور کلی به عنوان رنگی متعادل و دلپذیر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا