چیستانکیست؟

جفری اپستین کیست؟ ماجرای مردی که قاچاقچی جنسی بود

جفری ادوارد اپستین (به انگلیسی: Jeffrey Epstein) متولد ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۵۳ بود که در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۹  درگذشت.

مدرسه آنلاین – جفری اپستین یک سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی بود. او به اتهام دلالی سکس و سوء استفاده جنسی از دختران نابالغ در دادگاه بدوی متهم شناخته شد.

اپستین که در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد، با وجود نداشتن مدرک دانشگاهی، زندگی حرفه ای خود را با تدریس در مدرسه دالتون در منهتن آغاز کرد.

پس از اخراج از مدرسه، او وارد بخش بانکداری و مالی شد و در شرکت بیر استرنز در نقش های مختلف مشغول به کار شد. او در نهایت شرکت خود را راه اندازی کرد. اپستین یک حلقه اجتماعی از افراد بلندپایه تشکیل داده بود و تعداد زیادی از زنان و کودکان را قوادی می‌کرد.

او و برخی از همکارانش سپس از آنها سوء استفاده جنسی کردند.

در سال ۲۰۰۵، پلیس در پالم بیچ، فلوریدا، پس از شکایت یکی از والدین مبنی بر اینکه او دختر ۱۴ ساله اش را مورد آزار جنسی قرار داده است، تحقیقات خود را درباره اپستین آغاز کرد. اپستین اعتراف کرد که گناهکار است و در سال ۲۰۰۸ توسط دادگاه ایالتی فلوریدا به خرید یک کودک برای فحشا و جلب یک فاحشه محکوم شد.

او تقریباً ۱۳ ماه را در بازداشت گذراند، اما با آزادی مشروط. او تنها به این دو جنایت به عنوان بخشی از یک دادخواست بحث برانگیز محکوم شد.

مقامات فدرال ۳۶ دختر، برخی از آنها ۱۴ ساله را شناسایی کرده بودند که ادعا شده است اپستین از آنها سوء استفاده جنسی کرده بود. اپستین دوباره در ۶ ژوئیه ۲۰۱۹ به اتهامات فدرال به دلیل قاچاق جنسی خردسالان در فلوریدا و نیویورک دستگیر شد. او در ۱۰ اوت ۲۰۱۹ در سلول زندان خود درگذشت.

پزشکی قانونی این مرگ را خودکشی اعلام کرد. وکلای اپستین با این حکم مخالفت کرده‌اند و تردیدهای عمومی در مورد علت واقعی مرگ او وجود دارد که منجر به تئوری‌های توطئه متعدد شده است. از آنجایی که مرگ اپستین امکان پیگیری اتهامات جنایی علیه او را رد کرد، یک قاضی در ۲۹ آگوست ۲۰۱۹ تمام اتهامات جنایی وی را رد کرد.

اپستین چندین دهه با گیلین مکسول، از اعضای بلندپایه نزدیک به خانواده سلطنتی انگلستان ارتباط داشت که منجر به محکومیت ماکسول در سال ۲۰۲۱ به اتهامات فدرال ایالات متحده در رابطه با ارتکاب قاچاق جنسی و مشارکت و هم‌دستی با اسپتین در قوادی دختران شد، به ویژه تفهیم اتهام با عناوین سوء استفاده جنسی از خردسال و فحشا در ارتباط با یک نوجوان ۱۴ ساله.

اپستین همچنین روابط دوستانه طولانی‌مدتی با افراد سرشناس مختلفی از جمله باراک اوباما، لزلی وکسنر، بیل کلینتون، آلن درشویتز و شاهزاده اندرو، دوک یورک از اعضای خانواده سلطنتی انگلستان داشته است.

مرگ

اپستین در ۱۰ اوت ۲۰۱۹ در سلول خود در مرکز اصلاح متروپلیتن نیویورک خودکشی کرد. یک روز پیش از این رویداد، دادستان با استناد به مدارک تازه، اتهام‌های تازه‌ای علیه او مطرح کرده بود. در صورت محکومیت در پرونده اتهامات جنسی او با مجازات تا ۴۵ سال زندان روبه‌رو بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا