جدیدترین اخبار

بررسی تاثیر بادام بر حافظه کودکان

  مصرف بادام به افزایش عملکرد حافظه و یادگیری کودکان کمک می‌کند، در این مقاله به بررسی تاثیر بادام بر حافظه کودکان و همچنین انواع نهال بادام خواهیم پرداخت ، بادام منبع غنی از مواد مغذی مثل آهن، روی، ویتامین E و مواد آنتی‌اکسیدانی بوده و برای بهبود عملکرد مغز و حافظه مفید هستند.

مدرسه آنلاین – مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مداوم بادام به بهبود توجه، تمرکز و حافظه کمک می‌کند؛ بادام حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا-۳ بوده و برای توسعه و بهبود ساختار مغز و عصب‌ها ضروری هست.

امگا۳ ترشح دوپامین (نوروترانسمیتر کلیدی برای فعالیت های عصبی) را افزایش داده و در نتیجه میزان یادگیری کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خواص بادام برای تقویت حافظه کودکان بر کسی پوشیده نیست، ولی به شرطی که میوه بادام ارگانیک و غیر تراریخته باشد، کشاورزان ایرانی با خرید انواع نهال بادام ارگانیک میوه‌های سالم تولید می‌کنند

خواص بادام برای کودکان

میوه بادام برای کودکان دارای خواص غذایی زیادی است، بادام یک منبع عالی پروتئین، فیبر، و ویتامین و مواد معدنی است، بعضی از خواص بادام برای کودکان عبارتند از:

  1. تقویت سیستم ایمنی: بادام دارای آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند سیستم ایمنی کودک را تقویت کند و در مقابل بیماری‌ها مقاومت ایجاد کند.
  2. بادام برای تقویت حافظه: اسید چرب اُمگا-۳ موجود در بادام به توسعه و بهبود قوای مغزی و یادگیری کودکان کمک می‌کند.
  3. تقویت استخوان‌ها: بادام دارای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم بوده و رشد و تقویت استخوان‌ها را ترویج می‌دهد.
  4. تنظیم قند خون: فیبر موجود در بادام به تنظیم سطح قند خون در کودکان کمک می‌کند.
  5. محافظت از قلب و عروق: بادام دارای چربی‌های سالم بوده و می‌تواند به سلامت قلب و عروق کودکان کمک کند.

برای مصرف بادام برای کودکان، آن را به صورت خرد شده و بدون پوست استفاده کنید، تا خطر خفگی کودکان را کاهش دهد، البته از سالم بودن بادام مصرفی نیز مطمئن باشید، بادام‌های چینی به خاطر رشد تراریخته برای کودکان مفید نیستند، نهالستان ‌ های کشور ایران با عرضه انواع نهال بادام طبیعی به کشاورزان به تولید میوه بادام برای کودکان کمک می‌کنند.

در مورد مباحث مربوط به بررسی تاثیر بادام بر حافظه کودکان ، یکی از معتبرترین سایت ها که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه خرید نهال بادام می توان به afrimash،farmpays، plantsguru اشاره نمود.

عوارض بادام برای کودکان

بادام یکی از میوه‌هایی است که به دلیل مزایای غذایی و سلامتی برای بزرگسالان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مصرف میوه بادام برای کودکان اجباری هست، چون حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های غیر اشباع مفید مانند امگا-۳ است، تا کنون هیچ گونه عوارض بادام برای کودکان ثبت نشده است، ولی برای مصرف بادام برای کودکان موارد زیر را رعایت کنید:

  • رفتار حساسیتی:

در صورتی که کودک شما حساسیت یا آلرژی به بادام داشته باشد، مصرف آن توصیه نمی‌شود؛ البته تحقیقات علمی نشان داده که مصرف بادام برای کودکان حساسیت‌زا نبوده به طوری که جزو اولین غذاهای مصرفی در نوزادان معرفی می‌شود.

  • سن کودک و بررسی تاثیر بادام بر حافظه کودکان

برای بچه‌هایی که از ۱ سالگی به خوردن مواد غذایی مانند بادام عادت کرده‌اند، مقدار مصرف بادام برای کودکان در حدود ۳-۴ عدد در روز قابل قبول است؛ اما برای بچه‌های کوچک‌تر، بهتر است با مشورت پزشک کودک یا تغذیه شناس مربوطه تعیین کنید که چقدر بادام می‌تواند برای آنها مناسب باشد.

  • خفگی کودک

مهم‌ترین عوارض بادام برای کودکان خفگی آنها است، از این رو توصیه می‌شود از راه‌های زیر برای مصرف بادام استفاده کنید:

  • مصرف بادام به روش بادام خیس خورده
  • مصرف شیر بادام برای کودکان
  • بادام رنده سرده یا خرد شده

خواص بادام خیس خورده برای کودکان

بادام خیس خورده به معنی بادامی است که قبل از خوردن در آب خیس کرده اند؛ این روش معمولاً برای نرم شدن بادام استفاده می‌شود و می‌تواند طعم و بافت آن را تغییر دهد؛ خواص بادام خیس خورده برای کودکان عبارتند از:

  1. بادام خیس خورده دارای مقدار زیادی انرژی بوده و می‌تواند کودکان را پرانرژی نگه دارد.
  2. بادام خیس خورده حاوی پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و برای رشد و توسعه سالم بدن کودکان ضروری هستند.
  3. بادام خیس خورده به عنوان منبع چربی‌های نیمه‌اشباع شده مفید (چربی‌های سالم) می‌تواند به سلامتی قلب و عروق کودکان کمک کند.
  4. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در بادام می‌تواند به تقویت غضروف و استحکام ریشه دندان‌های کودکان کمک کند.
  5. چربی‌های سالم موجود در بادام، اسیدهای چرب امگا-3 و ویتامین‌های گروه B می‌تواند برای بهبود حافظه و تمرکز کودکان مفید باشد.

باغداران ایرانی برای تولید میوه بادام بررسی‌های زیادی در خرید انواع نهال بادام انجام داده و نهال‌های با کیفیت و صادراتی تولید می‌کنند، پس اولویت خود را خرید بادام ایرانی قرار دهید.

طرز تهیه شیر بادام برای کودک

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش‌های مصرف بادام برای کودکان ، مصرف شیر بادام است؛ مصرف شیر بادام برای کودکان بسیار راحت بوده و هیچ خطر خاصی برای آنها ندارد؛ برای آشنایی با طرز تهیه شیر بادام برای کودک می‌توانید این راهنمای ساده را دنبال کنید:

مواد لازم:

– 1 فنجان بادام خام

– 4 فنجان آب

– 1-2 قاشق عسل (اختیاری)

طرز تهیه:

✓بادام‌های خام را در آب خیس کنید و حدود ۸ تا ۱۰ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خیس شوند، این مرحله باعث نرم شدن بادام‌ها در فرایند تهیه شیر بادام می‌شود.

✓بادام‌ها را از آب خارج کرده و به همراه آب تازه به یک میکسر برقی اضافه کنید.

✓ میکسر را روشن کرده و بادام‌ها را به مدت چند دقیقه میکس کنید تا تماماً خرد شوند و مایعی یکدست بحصول شود.

✓ اگر می‌خواهید شیر بادام شیرینتر شود، می‌توانید 1 یا 2 قاشق عسل به آن اضافه کنید و دوباره میکس کنید.

✓ شیر بادام را در یک بطری تمیز و استری شده در یخچال نگهداری کنید.

✓طرز تهیه شیر بادام برای نوزاد شش ماهه نیز به همین روش است.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام،سیب، هلو، به، شلیل، گیلاس، گلابی و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو به مرجع اصلی خرید نهال بادام تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال بادام مانند نهال بادام تونو مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

برای بررسی تاثیر بادام بر حافظه کودکان باید بگوییم زمانی مصرف بادام مفید و تاثیرگذار خواهد بود که به مقدار مصرف بادام برای کودکان دقت کنید، مصرف معقول بادام همراه با یک رژیم غذایی منظم و سالم می‌تواند به بهبود عملکرد حافظه و یادگیری در کودکان کمک کند.

البته بارها توصیه شده میوه بادام ایرانی را خریداری کنید چون این میوه‌ها از نهال‌های ارگانیک و طبیعی تولید می‌شود نهالستان‌های معتبر مانند پالیز نهال تمام مراحل تکثیر و عرضه انواع نهال بادام را به صورت علمی و تخصصی انجام می‌دهند.

تماس با پالیز نهال:
09144501003
09144501009

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا