بازی ریاضیزنگ تفریح

آموزش سه بازی جذاب؛ بازی هوهو چی چی، کوت‌بازی و پرتاب توپ در آب

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می‌توانند در خانه، مدرسه و بوستان‌ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و فعالیت‌های جسمی و فکری آن بهره ببرند.

امروز سه بازی شاد و هیجانی را به شما آموزش می‌دهیم. این بازی را با خواهر و برادرها و بچه‌های فامیل انجام دهید و بخندید و کیف کنید و خوش بگذرانید.

بازی هوهو چی چی

برای بازی هوهو چی‌چی نیاز به حداقل سه نفر است. هر چه تعداد بازیکن‌ها بیشتر باشد، بازی مهیج‌تر می‌شود. این بازی به تقویت حافظۀ شنیداری بچه‌ها کمک می‌کند.

بازی هوهو چی‌چی به این صورت است که بازیکن‌ها در یک گروه به صورت ستونی قرار گرفته و کمر یکدیگر را می‌گیرند. بعد شروع به راه رفتن می‌کنند و می‌خوانند: «هوهو چی‌چی».والدین به آنها توضیح می‌دهند که حرکت قطار در سربالایی کند و در سرازیری تند و در تونل به صورت خمیده است. پس از شروع حرکت قطار، والدین یکی از کلمات قراردادی را مانند (سربالایی، سرازیری، تونل ) را گفته و بازیکنان نیز حرکت مخصوص آن را انجام می‌دهند. این بازی را در بوستان، حیاط مدرسه یا منزل به راحتی می‌توانید انجام دهید. 

بازی سه کوت- چهار کوت

یک محوطه دایره‌ای شکل یا مستطیل شکل فرضی توسط بازیکن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در ابتدا هر بازیکن سه تا 5 گردو در دست دارد.

تعیین نوبت می‌شود و نوبت هر کس که بود گردو هایش را در در یک ردیف یا کنار هم می‌چیند و خودش کنار گردوهایش می‌ایستد و بازیکن‌های دیگر با توجه به نوبتشان در بازی از خارج از محوطه از نقطه‌ای که قبلاً همه با هم به توافق رسیده‌اند به نام (مره-morre) یک گردو را نشانه‌گیری و پرتاب می‌کند. (گردو باید روی زمین قل بخورد.) اگر گردو به گردوهای چیده شده برخورد کرد همۀ گردوها متعلق به بازیکنی است که گردو پرتاب کرده است. در غیر این‌صورت گردویش را می‌بازد.

کسی که مهارت بیشتری دارد گردوی بیشتری نصیبش خواهد شد. البته مهم است که بازیکنی که گردوهایش را داخل زمین کنار هم کوت می‌کند آنها را چطور بچیند و یا کجای زمین را انتخاب کند.

نکته:

*صاحب سکوت می‌تواند بین 3 تا دوازده گردو را داخل زمین کوت کند.

*حداقل گردوی چیده شده 3 گردو است.

*بسته به تعداد گردو های داخل زمین اسم تغییر می‌کند مثل چهار کوت یا دوازده کوت.

*برنده کسی است که در انتها تعداد گردوی بیشتری جمع‌ می‌کند.

پرتاب توپ در آب

برای انجام این بازی به نه فنجان یا لیوان پر از آب و توپ پینگ پنگ نیاز دارید.

بازی یک

در این شیوۀ بازی ابتدا، نه فنجان را تنظیم کنید. سپس به بازیکن به تعداد دفعۀ مشخصی اجازۀ پرتاب توپ را بدهید تا توپ‌های خود را به داخل لیوان پرتاب کنند. مثلاً اگر آنها بتوانند سه توپ را وارد لیوان کنند، (سه عدد در یک ردیف)، آنها برنده هستند. بهتر است به هر بازیکن سه عدد توپ بدهید.

برای بچه‌های کوچکتر، می‌‌توان به تعداد نامحدودی فرصت داد تا توپ‌ها را درون لیوان‌ها پرتاب کنند. همچنین این بازی می‌تواند یک بازی زمان‌دار باشد. مثلاً به بازیکن‌ها بگویید: «آیا می‌توانید در دو دقیقه سه مرتبه پشت سر هم این کار را انجام بدهید؟»

اولین ایده بازی ساده ترین است. این یک چالش یک بازیکن است بنابراین برای کودکان عالی است (اگرچه برای بزرگسالان نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد).

کوت با

بازی دو

این بازی را بسته به خلاقیت خودتان می‌توانید به شیوه‌های مختلف اجرا کنید، مثلاً برای ایجاد چالش بیشتر می‌توانید از هر بازیکن بخواهید اولین کسی که بتواند سه بار پشت سر هم توپ ها را در سه لیوان عمودی یا افقی پرتاب کند برنده است و مثلاً اولین بازیکنی که سه بار پیاپی موفق شود، برنده است. این بازی نیاز به سرعت بالا دارد و بسیار هیجان انگیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا