جدیدترین اخبار

حسین انتظامی کیست؟

حسین انتظامی از فعالین رسانه ای و دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات است، او سوابقی از جمله ریاست سازمان سینمایی و سمعی، بصری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ریاست هیئت مدیره موسسه همشهری، موسس موسسه مطبوعاتی جام جم و مدیرمسئولی خبرآنلاین را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

مدرسه آنلاین – با آغاز فصل انتخابات، نامزد‌ها از مسیر‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا برنامه‌های انتخاباتی خود را به گوش عموم مردم برسانند. اما در این میان گاهی چهره‌هایی به غیر از کاندیدا‌ها در بحبوحه انتخابات تیتر یک اخبار می‌شوند. حالا یکی از همان تیتر یک‌ها، حسین انتظامی، کارشناس برنامه‌های انتخاباتی صداوسیماست.

ویدیوی گفتگوی او با جلیلی درباره مساله حجاب و ماجرای عمق راهبردی هم شاید دیده‌شده‌ترین ویدیو در روز‌های اخیر باشد. انگار یک نفر پیدا شده و کاندیدا‌ها را با پرسش‌های بنیادین به چالش می‌کشد.

مصطفی قاسمیان، فعال رسانه‌ای می‌نویسد: این روز‌ها و در حالی که هنوز مناظره‌ها به عنوان مهمترین برنامه‌های انتخاباتی آغاز نشده‌اند، بین برنامه‌های تبلیغاتی، «میزگرد فرهنگی» که عصر‌ها از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و میان چهره‌های حاضر در برنامه‌ها، نه خود نامزدها، بلکه یک کارشناس فرهنگی است که بیش از دیگران به چشم آمده: حسین انتظامی. او با سؤالاتش مهمترین لحظات ۳ میزگرد اول فرهنگی را رقم زد.

انتظامی ابتدا با پرسش صریح و غیرمنتظره از محمدباقر قالیباف، درباره ۲ خبرنگار منتقد او که در روز‌های اول تبلیغات بازداشت شدند، توجهات را جلب کرد و روز بعد با سؤال جالبی که از امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، درباره احتمال انصراف او پرسید. روز سوم هم با اصرار برای اخذ پاسخ شفاف از سعید جلیلی درباره برخورد با بی‌حجابی، منتقد جواب مبهم او شد؛ چنان که پاسخ دوپهلوی قالیباف درباره فیلترینگ اینستاگرام را هم نقد کرد.

سؤالات انتظامی از نامزد‌ها صریح، شجاعانه و البته با لحن مؤدبانه است و کسی توقع ندارد آنها را از قاب صداوسیما بشنود. او با نگاه ژورنالیستی، نظرات اجتماع بزرگی از مردم را نمایندگی می‌کند که معمولا در رسانه ملی نادیده گرفته می‌شوند. در شرایطی که کارشناس دیگر از نامزد‌ها می‌خواهد برنامه مقابله با فضای رهای شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند، انتظامی پرسش واقعی مردم را می‌پرسد: آیا فیلترینگ را برخواهند داشت؟

اگر امروز حسین انتظامی در قاب رسانه توجهات را جلب کرده و عده‌ای به شوخی می‌گویند کاش نامزد انتخابات بود، به علت سابقه و دانش رسانه‌ای، توجهش به افکار عمومی، شجاعت او و البته اقدام جالب صداوسیماست که او را در چنین قابی قرار داد. آن هم در حالی که معمولاً تلویزیون به پرسش‌کنندگانی روی خوش نشان می‌دهد که با جواب‌های دوپهلو قانع شوند و به مثابه یک ژورنالیست، به دنبال دغدغه‌های واقعی مردم نباشند.

آزاده مختاری نیز در این باره نوشت: وقتی یک فرد حرف ملت را بی تعارف رو در رو با دولتمردان میزند و از مطالبه حق مردم در برابر جواب‌های گا‌ها دور از منطق و علم جنگجویان صندلی ریاست جمهوری کوتاه نمی‌آید در بین اقشار مردم ارزشمند می‌شود. این روز‌ها حسین انتظامی پرچم مطالبه گری بی تعارف را بالا نگه داشته است.

حسین انتظامی کیست؟

حسین انتظامی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۴۶ در شهر مشهد است. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی (گرایش صنایع پالایش) از دانشگاه تهران است. ادامه تحصیل وی در مقطع فوق‌لیسانس در ۲ رشته مهندسی فرآیند در دانشگاه صنعتی شریف و همچنین مهندسی شیمی گرایش انرژی در دانشگاه آزاد انجام شد. پس از آن در اوایل دهه ۸۰ وی تحصیل در مقطع دکتری را در دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز کرد و در رشته مدیریت استراتژیک فارغ التحصیل شد.

انتظامی در سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیر دفتر روزنامه قدس در تهران فعالیت می‌کرد.

بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶؛ حسین انتظامی به عنوان جوان‌ترین مدیرکل حوزه فرهنگی کشور؛ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده دار مدیریت اداره کل مطبوعات داخلی بود. همچنین در سال ۱۳۷۶ عهده دار ریاست ستاد جشنواره مطبوعات بوده است.

بین سال‌های ۱۳۷۶ تا۱۳۷۹ در گروه نشریات ابرار با سمت قائم مقام و سردبیر ارشد فعالیت داشت و در سال ۱۳۷۸ به عنوان رئیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد منصوب گردید.

انتظامی از فعالین رسانه‌ای و دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات است و سوابقی از جمله ریاست سازمان سینمایی و سمعی، بصری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ریاست هیئت مدیره موسسه همشهری، موسس موسسه مطبوعاتی جام جم و مدیرمسئولی خبرآنلاین را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش روزیاتو انتظامی ۷ دوره متوالی را از سال ۱۳۸۳ نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت برمطبوعات کشور بود و در دولت یازدهم حسن روحانی به عنوان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کرد. او از سال ۱۳۹۲ عضو کارگروه «تعیین مصادیق مجرمانه» قانون جرایم رایانه‌ای است، و از سال ۱۳۹۳ تا کنون دبیر کمیسیون قانون «انتشار و دسترسی آزاد بر مطبوعات» را برعهده دارد. انتظامی در سال ۱۳۹۷ با حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی ایران منصوب شد.

کاربران چه می‌گویند؟

کاربری درباره حسین انتظامی نوشت:

پرسش‌ها و چالش‌های رفت و برگشتیش را نگاه کردم. با امتیاز بالا متخصصی است که می‌تواند از ذهن و زبان نامزد‌ها به نفع مردم گره گشایی کند.

اکانت موثق نوشته:

حسین انتظامی داره محبوب‌ترین شخصیت سیاسی ایران می‌شه.

متین:

تا اینجای کار حسین انتظامی در مناظرات قوی‌تر عمل کرده و در رسانه‌ها به خاطر سوالات صریح و شفاف خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است!

سروش:

حسین انتظامی به قاضی‌زاده می‌گه اگه می‌خوای انصراف بدی من سوالم رو نپرسم.

سیامک:

این کد انتخاباتی دکتر حسین انتظامی چنده بریم بهش رای بدیم؟

مهدی نوشت:

پدیده این دوره از انتخابات هیچیک از نامزد‌ها نیست. پدیده حسین انتظامی است.

هم‌کلاسی:

جدی جدی حسین انتظامی داره مسیر انتخاباتو تغییر میده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا