چند رسانه ای

فیلم / گزارشی جالب از راستایی آزمایی ادعای وزیر آموزش و پرورش

چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش ادعا کرد که بر اساس گزارش مدیران کل آموزش و پرورش، ما کلاس بدون معلم در هیچ جایی از کشور نداریم. وی از مردم خواست اگر چنین چیزی وجو داشت با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش شهر‌های خود موضوع را گزارش کنند.

مدرسه آنلاین – چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش ادعا کرد که بر اساس گزارش مدیران کل آموزش و پرورش، ما کلاس بدون معلم در هیچ جایی از کشور نداریم. وی از مردم خواست اگر چنین چیزی وجو داشت با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش شهر‌های خود موضوع را گزارش کنند.

بعد از انتشار این فراخوان انبوهی از پیام های مردم به دست آخرین خبر رسید که نشان می‌داد هنوز بسیاری از کلاس‌های درس در نقاط مختلف کشور بدون معلمند، نکته قابل توجه از پیام‌های مردمی اینجاست که آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود معلم دست به دامان ترفندهای عجیب و غریبی شده است.

استفاده از معلمان بازنشسته بدون انگیزه برای آموزش، تجمیع چند پایه در یک کلاس با یک معلم، استفاده از معاونان و ناظمان مدارس برای تدریس، تقسیم دانش آموزان یک کلاس در کلاس دیگر روش‌های ابداعی این وزارتخانه برای حل مشکل نبوده معلم است.

در کنار این موارد آموزش و پرورش به روش‌های دیگری نظیر تدریس همزمان دو کلاس توسط یک معلم، استفاده از نومعلمان و دانشجو معلمان، ادغام کلاس‌های بدون معلم یک مدرسه در مدرسه دیگر، استفاده از معلمان دروس غیر مرتبط و برون سپاری برخی کلاس‌های درسی روی آورده است.

در این گزارش ویدئویی ادعای وزیر راستی آزمایی شده و علاوه بر این زوایای جدید از ترفندهای آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم را خواهید دید. 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. طبق گفته ی فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش کمیود معلم 600هزار تاست!
    دولت نمیخواد پول خرج کنه به خاطر همین هر کاری میکنه جز جدب نیرو
    به خاطر همینم هست ۵ ساله طرح محمودزاده در مجلس گیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا