زنگ تفریحشعر و داستان

داستان کوتاه؛ قلم ساتین همه چیز رو واقعی میکنه

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان خواندن شعر و داستان است که سهم به سزایی در پرورش ذوق و خلاقیت آنها دارد. خواندن و شنیدن داستان یکی از تفریحات و سرگرمی‌های مفید برای کودکان است که قدرت گفتاری و نوشتاری و همچنین تخیل و حافظۀ آنها را تقویت می‌کند.

ما بنا داریم در مدرسه آنلاین گاه گاهی داستان‌های کوتاه کودکانه بگذاریم تا کودکان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از کارکردهای آموزشی، اخلاقی و تفریحی آن بهره ببرند.

در زیر داستان قلم ساتین را برای شما آورده‌ایم. داستان را با هم بخوانیم.

«روزی روزگاری یه جایی پای کوه‌های زیبایی دشت خرم و سرسبزی بود که ساتین قصۀ ما در آن زندگی می‌کرد. ساتین هیچ وقت مداد رنگی و وسایل نقاشی کردن نداشت ولی یه چوب بلند داشت که می‌تونست با اون روی خاک و شن نقاشی بکشه.

ولی خب هر موقع که روی شن‌ها نقاشی می‌کشید باد می‌اومد روی شن‌ها می‌وزید و نقاشی اون رو پاک می‌کرد. ساتین خیلی غصه می‌خورد ولی می‌دونست که مامانش پول خرید وسایل نقاشی رو نداره پس چیزی نمی گفت و به نقاشی کردن با چوب بلندش ادامه می‌داد.

تا اینکه یه روز وقتی داشت روی شن‌ها نقاشی می‌کشید فرشتۀ مهربونی اومد و به اون گفت: خیلی خوب نقاشی می‌کشی و چون دختر خوبی هستی جایزۀ تو این قلم مو، جعبۀ رنگ و این بوم نقاشیه. اونا رو به ساتین داد و رفت. ساتین اونقدر از وجود فرشتۀ مهربون تعجب کرده بود که حتی نتونست بپرسه اون از کجا می‌دونه که ساتین وسایل نقاشی نداره و دختر خوبیه.

ساتین با قلم مو روی بوم یک جوجۀ زرد و خوشگل کشید. ولی جوجه از بوم دوید بیرون و جیک جیک‌کنان اومد دور پای ساتین چرخید. ساتین خیلی خوشحال بود که هم وسایل نقاشی داره و هم یه جوجۀ کوچولو.

ساتین فهمید که صاحب قلم مو و بوم نقاشی جادویی شده و هر چیزی رو که می‌خواد می‌تونه بکشه و داشته باشه. اول یه گاو برای مادرش کشید که بتونه شیر اون رو بفروشه و هر چی دوست داره بخره.

بعد برای بچه‌های روستا کیف و کفش و کتاب کشید تا بتونن به مدرسه برن و درس بخونن. بعد یه مدرسه با کلی معلم مهربون کشید. ساتین تصمیم گرفته بود برای اهالی روستا همه چی بکشه تا اونا دیگه فقیر نباشن. حتی برای پیرمرد همسایه که داروهاش تموم شده بود دارو کشید و اون حالش خوب شد.»

منبع: تاپناز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا