بازی ریاضیزنگ تفریح

با این آزمون شخصیت، کودک خود را بشناسید

آزمون‌های شخصیت، بخش‌هایی از شخصیت افراد را هویدا می‌کند و در برخی موارد به شناخت بهتر افراد کمک می‌کند.

مدرسه آنلاین– دسته‌ای از آزمون‌های شخصیت برای کودکان طراحی شده است و به والدین کمک می‌کند تا زوایایی از شخصیت کودک خود را درک کنند و بهتر بشناسند و در نتیجه در رفتار با آنها بدانند چگونه عمل کنند تا وجوه مثبت آنها بارورتر شود و ضعف‌ها از بین برود.

آزمون‌های شخصیت تنها بخشی از ابعاد را نشان می‌دهد و آن هم صد در صدی و در مورد همه صادق نیست. فراموش نکنیم بهترین گزینه در تربیت و رشد کودکان رفتار صحیح والدین با آنهاست.

در زیر یک آزمون شخصیت‌شناسی کودک بر اساس تشخیص خانواده می‌آید.

تصویر زیر را به کودک خود نشان دهید و از او بپرسید کدام خانواده واقعی نیست؟

تحلیل کودک خود را با گزینه‌های زیر مقایسه کنید.

1- اگر گزینۀ 1 از نظر فرزند شما خانواده نبود؛ او فرد چندان خانواده محوری نیست. به دوستانش حسابی اهمیت می‌دهد و بسیار فداکار است. احتمالا در خانواده شما پدر نقش چندان قوی ندارد و مادر خانواده برای کمک به دیگر اعضای خانواده از جان و دل مایه می‌گذارد و کودک چندان از این موضوع خوشحال نیست.

2- اگر انتخاب فرزند شما گزینۀ 2 است؛ احتمالاً او به شدت به پدر و مادر خوب خودش وابسته است و گاهی همیشه سعی می‌کند بچۀ خوبی باشد. از آن‌جایی که افراد در این تصویر با فاصله زیاد از هم ایستاده‌اند؛ از نظر یک کودک دارای شخصیت خانواده‌گرا این تصویر دورترین تصویر به یک خانواده است.

3- کودکانی که گزینۀ 3 را انتخاب می‌کنند؛ عموماً در خانواده‌هایی به دنیا آمده‌اند که ارتباط بین والدین خوب نیست. این کودک احتمالا اضطراب زیادی را تجربه می‌کند و ارتباط برقرار کردن با دیگران برایش دشوار است. و از آنجا که به هر اتفاق قشنگی شک دارند؛ افراد شاد حاضر در این تصویر را خانواده در نظر نمی‌گیرند.

منبع: نورلند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا