شعر و داستانکتابخانه

کتاب زندانی قفقاز، سوغات روزگار تبعید نویسنده است

مطالعه و کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های موفقیت است و این دنیای مدرن که دنیای سرعت و فضای مجازی است باز هم هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

مدرسه آنلاین – نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «زندانی قفقاز» اثر الکساندر سرگیویچ پوشکین در حوزۀ رمان منتشر شده است. این اثر را علی مجتهدزاده ترجمه کرده و نشر اندیشۀ مولانا در 60 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «زندانی قفقاز که در ادبیات غربی گاه به نام اسیر قفقاز هم ترجمه شده ره آورد روزگار تبعید پوشکین به شهر پیاتیگورسک است؛ زمانی که تازه به بیست و دو سالگی رسیده بود و اگرچه حکومت تزاری او را زیر نظر داشت ولی باز شور جوانی و طبع روانش از جریان بازنمانده و این شعر بلند داستانی را نوشت و به نیکولای رائفسکی تقدیم کرد. در آن زمان رائفسکی برای شجاعت بی مانندی که در نبردهای روسیه تزاری در برابر ناپلئون نشان داده بود شهرتی عالمگیر داشت و به چشم پوشکین جوان نمودگاری از دلاوری و وطن پرستی می آمد. این چکامه در زمان آفرینش و انتشار خود به سبب پانوشت‌های دقیق و ارجاعات واقعی چشمگیر بسیار ستوده شد و بعدتر لئو تولستوی هم با بهره از آن کتابی به همین نام نوشت و منتشر کرد و البته جابه جای نوشتۀ خود از پوشکین یادکرد. باوجود این همچنان و با گذر بیش از یک سده نوشتۀ پوشکین ارج و منزلت والای خود را داراست و از نقاط برجستۀ ادب و هنر جهان به شمار می آید.»

کتاب «زندانی قفقاز» را می‌توانید از انتشارات اندیشۀ مولانا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا