جدیدترین اخبار

کلاس تابستانه ریاضی سوم تا نهم

بدون شک درس ریاضی یکی از دروس پایه و بسیار مهم از پایه ابتدایی تا دانشگاه است. دانش آموزی که در مقطع ابتدایی و متوسطه ریاضی را خوب یاد می گیرد، در مقاطع تحصیلی بالاتر با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود.

مدرسه آنلاین – یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت یادگیری این علم، استفاده از کلاس تابستانه ریاضی است. تابستان سه ماه طلایی را در اختیار دانش آموزانی قرار می دهد که می خواهند در یادگیری ریاضی موفق عمل کنند. مزایای کلاس تابستانه ریاضی برای هریک از پایه های تحصیلی بی شمار است اما دانش آموزان پایه های سوم تا نهم باید نگاهی عمیق تر و دقیق تر به این مسئله داشته باشند. مباحث ریاضی در این پایه ها بنیادین و پایه بسیاری از مباحث پیشرفته ریاضی در پایه های بالاتر است و بنابراین کلاس تابستانه ریاضی به این دانش آموزان فرصت می دهد تا بتوانند در یادگیری ریاضی قدم های موفق تری بردارند.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی پایه سوم

اگر دانش آموز شما در پایه سوم دبستان تحصیل کرده و قرار است امسال به کلاس چهارم برود، کلاس تابستانه ریاضی می تواند بهترین انتخاب برای تقویت مهارت یادگیری ریاضی در او باشد. اگرچه در کلاس سوم دانش آموز با مفاهیمی چون ضرب، تقسیم، بخشی از آمار و احتمال آشنا می شود اما به گفته کارشناسان آموزشی کلاس چهارم یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین پایه های تحصیلی در دوره ابتدایی است. اگر دانش آموز بتواند با ثبت نام در کلاس تابستانه ریاضی سوم، مهارت های ابتدایی ریاضی را به خوبی یاد گرفته و مفاهیم آن را درک کند، مطمئنا در یادگیری مباحث درسی ریاضی چهارم که پیچیده تر و سخت تر هستند راه آسان تری را طی خواهد کرد.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی چهارم

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، کلاس چهارم یکی از اصلی ترین پایه ها در دوره ابتدایی به شمار می رود که مباحث درسی در آن پیچیده تر و سخت تر از سایر پایه ها است. مهمترین هدف کتاب ریاضی چهارم درگیر شدن دانش آموز در فرآیند حل مسئله است. در کتاب چهارم مباحث درسی اعداد و الگو‌ها، کسر، ضرب و تقسیم، اندازه‌گیری، عدد مخلوط و عدد اعشاری، شکل‌های هندسی و آمار و احتمال تدریس می شود. دانش آموز در کلاس چهارم با مباحث پیچیده تر و چالش برانگیزتری از این سرفصل ها روبه رو می شود و ممکن است یک دانش آموز به زمان بیشتری برای یادگیری یا مرور و دوره این مطالب نیاز داشته باشد.

از سوی دیگر عدم تمرین و تکرار این مطالب مهم درسی می تواند منجر به فراموش شدن آن ها شود. در نتیجه کلاس جبرانی ریاضی در تابستان بهترین راه حل هم برای رفع نقاط ضعف یادگیری مباحث مهم ریاضی و هم مرور و تکرار مطالب درسی برای یادگیری بهتر و به خاطر سپردن آنها است.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی پنجم

کتاب ریاضی پنجم دارای 7 فصل است. مباحثی چون عدد نویسی، کسر، نسبت، تناسب و درصد، تقارن و چند ضلعی ها، عددهای اعشاری، اندازه گیری و آمار و احتمال در کتاب ریاضی پنجم گنجانده شده است. اگرچه دانش آموز در کلاس های سوم و چهارم نیز با این مباحث درسی آشنا شده و بخش های ابتدایی آن را آموخته است، اما همانند سایر سال های تحصیلی در کلاس پنجم نیز این مباحث تکمیل تر و پیچیده تر می شوند تا دانش آموز برای یادگیری مباحث چالشی سال های بالاتر آماده شود.

اهمیت این مباحث درسی به اندازه ای بالا است که نیاز است دانش آموز با این مفاهیم به خوبی  آشنا شده و آن ها را به صورت مفهومی بیاموزد. نیاز به تکرار و تمرین هر درس در دانش آموزان با سطوح علمی مختلف، متفاوت است و یک کلاس برنامه ریزی شده تابستانه برای یادگیری ریاضی پنجم می تواند برای دانش آموزان بسیار مفید و کارآمد باشد.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی ششم

پایه ششم آخرین پایه تحصیلی در دوره ابتدایی است و ریاضی آن به شکل قابل توجهی با سایر پایه های تحصیلی در این مقطع فرق می کند. از نظر مباحث درسی کتاب ریاضی ششم نیز مانند کتاب ریاضی پنجم، چهارم و سوم دارای 7 فصل کاملا مشابه است با این تفاوت که مباحث کاملا تخصصی و پیچیده تر می شود.

دانش آموزی که در کلاس های چهارم و پنجم موفق به یادگیری مباحث درسی ریاضی نشده است، در کلاس ششم فرصت برای جبران و یادگیری را دارد. از سوی دیگر دانش آموز سال آینده وارد دوره متوسطه اول می شود، مباحث درسی دچار تغییرات شده و او باید با یک سطح آمادگی مناسب قدم به سال جدید تحصیلی بگذارد. بسیاری از دانش آموزان ممکن است در پایه هفتم با افت تحصیلی مواجه شوند اما تسلط کامل به دروس ریاضی می تواند تا حدود زیادی باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموز در یادگیری و در نهایت عکس العمل مثبت او به یادگیری سایر دروس باشد.

ریاضی پایه هفتم، هشتم و نهم از آن جهت حائز اهمیت است که در معدل و انتخاب رشته سال دهم بیشترین تأثیر را دارا است. کلاس تابستانه ریاضی ششم آخرین فرصت یک دانش آموز برای رفع مشکلات درسی ریاضی در دوره ابتدایی است. توصیه کارشناسان آموزشی این است که دانش آموز با سطح علمی خوبی از درس ریاضی قدم به دوره متوسطه بگذارد تا عملکرد بهتری داشته و در یادگیری دروس این دوره موفقیت بیشتری را به دست آورد.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی هفتم

دانش آموز در کلاس هفتم با مباحث بسیار مهم، متفاوت و پیچیده ریاضی آشنا می شود که شالوده درس ریاضی در سال های دبیرستان خواهد بود. بسیار مهم است که از همین ابتدا، دانش آموز مباحث ریاضی را به صورت مفهومی آموخته و آنها را به خوبی درک کند تا در سال های بالاتر در درس ریاضی مشکلی نداشته باشد.

مباحثی چون عددهای صحیح، جبر و معادله، هندسه و استدلال، سطح و حجم، جذر و توان و بردار و مختصات همگی نشان از اهمیت بسیار بالای ریاضی کلاس هفتم دارند.

فصل تابستان بهترین زمان برای دانش آموزان است تا بتوانند به این مباحث مهم درسی تسلط کافی یافته و آنها را به خوبی بیاموزند. در کلاس های تابستانه ریاضی هفتم هم آموزش مباحث درسی به صورت پایه ای انجام می گیرد و دانش آموز فرصت رفع اشکال و یادگیری می یابد و هم تمرین و تکرار مطالب درسی و حل تمرین ها و نمونه سوالات به دانش آموز توانایی بالایی در مهارت حل مسئله و یافتن نقاط قوت و ضعفش در درس ریاضی هفتم را می بخشد. از سوی دیگر کسب نمره عالی در درس ریاضی هشتم تا حدود زیادی به شرکت در کلاس تابستانه ریاضی هفتم بستگی خواهد داشت.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی هشتم

سرفصل های کتاب ریاضی هشتم دقیقا همانند کلاس هفتم اما از نظر مفاهیم آموزشی کمی کامل تر و پیچیده تر است. مهمترین دلیل توصیه به استفاده از کلاس تابستانه برای تقویت ریاضی هشتم، آمادگی دانش آموز برای یادگیری ریاضی نهم و تقویت مهارت های پایه ای حل مسئله است. داشتن نمره بالا در درس ریاضی می تواند راه را برای انتخاب رشته عالی در دوره دوم متوسطه هموار کند.

کلاس تابستانه ریاضی هشتم می تواند باعث تقویت دانش ریاضی به ویژه در مباحث یاد شده شود. از آنجایی که دانش آموز در سال هفتم نیز با این مباحث آشنا شده است، بسیار مهم است که بتواند دانش خود را افزایش داده، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و با تمرین و تکرار به مهارت بالایی در حل مسئله دست پیدا کند.

اهمیت کلاس تابستانه ریاضی نهم

در کتاب ریاضی نهم دانش آموز ضمن یادگیری مباحث کاملتری از مباحث درسی که در کلاس هشتم با آنها آشنا شده است، مباحث جدیدتری را نیز می آموزد که بنیان بسیاری از مباحث پیچیده دوره دبیرستان به شمار می روند. توان و ریشه، عبارت های جبری، خط و معادلات خطی، عبارت های گویا و … همگی از مباحث بسیار مهم ریاضی به شمار می روند و بنابراین ضرورت دارد که دانش آموز تسلط خوبی به این مباحث داشته باشد.

کلاس تابستانه ریاضی نهم به دانش آموز کمک می کند تا با خیالی آسوده تر، اعتماد به نفس بالاتر و دانش بیشتری قدم به دوره دبیرستان بگذارد. به ویژه برای دانش آموزانی که قصد دارند در رشته های ریاضی و تجربی تحصیل کنند، ثبت نام در کلاس تابستانه ریاضی نهم یک ضرورت به شمار  می رود.

برنامه ریزی کلاس های تابستانه ریاضی چگونه است؟

کلاس های تابستانه ریاضی همانند کلاس ریاضی در مدرسه شامل آموزش، حل مثال، حل مسئله، نمونه سوال، تمرین، تکرار و مرور درس ها و در نهایت آزمون های آمادگی و ارزیابی می شوند. کیفیت کلاس های تابستانه نباید تحت تأثیر عواملی چون تعطیلات، کلاس های تابستانی دیگر، مسافرت ها و … قرار گرفته و بی اهمیت و فرمالیته محسوب شوند. توصیه ما این است که برای بهره مندی از مزایای کلاس های تابستانه ریاضی مراکز آموزشی معتبر که دارای برنامه ریزی های مشخص و کارشناسی شده متناسب با نیاز و شرایط دانش آموزان هر پایه هستند را انتخاب کنید.

کلاس های تابستانه باید از جدیت و رسمیت کافی برخوردار بوده و از نظر علمی پربار باشند. وجود یک مدرس ریاضی با تجربه و دارای تخصص و مهارت های آموزش می تواند تضمینی برای آموزش ریاضی به صورت مفهومی و تقویت مهارت های حل مسئله در دانش آموزان باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس های تابستانه ریاضی سوم تا نهم با کارشناسان ما در مدرسانه تدریس خصوصی ریاضی در تماس باشید.

88904002 – 021

44025860 – 021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا