علمی هنریکتابخانه

کتاب باهم بودن در بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «باهم بودن» اثر ریچارد سنت وارد بازار کتاب شد. این کتاب را محمدرضا فدایی ترجمه کرده و نشر شیرازه در 404 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «درونمایهٔ این کتاب آن است که با هم‌ بودن و همکاری، کیفیت زندگی را اعم از اجتماعی و انفرادی ارتقاء می‌دهد و به‌نظر می‌آید که اجتماع‌های محلّی بستر مناسبی برای با هم‌بودن و همکاری هستند. اما صورتبندی‌های این اجتماع‌های محلّی پیچیده هستند و هر یک موانعی را در این راه ایجاد می‌کنند. فقر، نابرابری، سلسله‌مراتب لاجرم شغلی و دیگر تفاوت‌هایی از این دست، فقط سویه‌های آشکار این موانع هستند. سویه‌های پنهان‌تر آن را باید در انزواگزینی، تفرّد و غلبهٔ ذهنیّت «ما علیه آنها» جستجو کرد. از این رو برای با هم ‌بودن و بازیابی و بازسازی همکاری، نه می‌توان به‌سان متفکران راست، بر دست نامرئی بازار و جفت آن یعنی رقابت اکتفا کرد، نه به‌سان محافظه‌کاران، کوتاه کردن دست دولت و رها کردن اجتماعات به حال خود را کفاف کار دانست و نه همچون چپ‌گرایان بر کفایت همبستگی اصرار ورزید. پیشنهاد سنت برای گذر از این موانع، شناسایی راهکارهای تاریخی، جامعه‌شناختی، فلسفی و مردم‌شناسانه‌‌ای است که به تقویت همکاری منجر شده‌اند و همچنین شناسایی آن اتفاقات و ساختارهایی که مانعی به‌شمار آمده‌اند در مقابل با هم ‌بودن و همکاری.»

ریچارد سنت (زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۴۳) یک دانشمند اهل ایالات متحده آمریکا است. او استاد جامعه شناسی در دانشکده اقتصاد لندن و استاد سابق علوم انسانی دانشگاه نیویورک است. وی در حال حاضر عضو ارشد مرکز سرمایه داری و جامعه در دانشگاه کلمبیا است. سنت روابط اجتماعی در شهرها و تأثیرات زندگی شهری بر افراد در دنیای مدرن را بررسی می کند. «ساختن و سکونت اخلاق برای شهر» دیگر اثر سنت است که به فارسی ترجمه شده است.

کتاب «باهم بودن» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا