دیگه چه خبر؟سیاسی

کدام نامزد بالاترین رویکرد مثبت را دارد؟

رویکردهای مثبت و منفی به هر نامزد با توجه به رفتار و شعارهای آن نامزد و نیز گرایش و طرز تفکر و عقیدۀ افراد متغیّر می‌شود.

مدرسه آنلاین – یک هفته از زمان معرفی نامزدهای نهایی انتخابات می‌گذرد. در این هفت روز و در جریان برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها تغییرات زیادی در نگاه کاربران به ۶ نامزد انتخاباتی می‌بینیم.

جلیلی و قالیباف که نامزدهای شناخته‌شده‌تری هستند، با روند تقریبا ثابتی از رویکرد مثبت و منفی مواجه بودند. قالیباف همیشه محتوای منفی بیشتری و جلیلی همواره محتوای مثبت بیشتری داشتند. در مورد جلیلی اما به تازگی میزان محتوای منفی بیشتر شده است و روز گذشته هر دو رویکرد مثبت و منفی پیرامون جلیلی نزدیک به ۵۰ درصد بود. در طرف مقابل اما قالیباف همچنان با افزایش رویکرد منفی مواجه است.

 رویکردها به پزشکیان در هفته‌ای که گذشت، بسیار متغیر بود. در شروع کارزار انتخاباتی او حجم حمایت‌ها بسیار زیاد شد؛ به شکلی که #پزشکیان برای دو روز متوالی پرتکرارترین هشتگ ایکس شد. به تدریج اما رویکرد منفی برای دو روز ۲۱ و ۲۲ خرداد در مورد او شکل گرفت. هواداران او پس از ۳ روز به میدان تبلیغاتی بازگشتند و مجددا رویکرد مثبت به او افزایش یافت.

در مورد پورمحمدی، زاکانی و قاضی‌زاده اما در روزهای اول درصد محتوای خنثی بیشتر بود. در اولین روز اعلام نتایج ۷۰% از محتوای مرتبط با پورمحمدی، ۵۱% از محتوای پیرامون زاکانی و ۶۳% از محتوای پیرامون قاضی‌زاده هاشمی خنثی بودند. در روزهای بعد اما رویکرد مثبت و منفی محتوای انتخاباتی بیشتر و بیشتر شد. عمدۀ محتوا در مورد هر سه این نامزدها هم منفی بودند.

 مهم‌ترین نکته در جمع‌بندی، قطبی شدن فضای پیرامون نامزدها است. به غیر از قالیباف که همیشه رویکرد منفی به او زیاد بود، سایر نامزدها درصد محتوای مثبت و منفی نزدیکی دارند. این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت‌های تبلیغاتی به نفع و علیه نامزدهای مختلف بیشتر شده است و فضای خبری در توییتر، به نسبت هفت روزِ پیش، کمتر دیده می‌شود.

منبع: لایف وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا