جدیدترین اخبار

دانش‌آموزانی که در مدارس شبانه‌روزی درس می‌خوانند

دانش‌آموزان عشایر به دلیل پراکندگی جمعیت و نیز سختی رفت و آمد، غالباً نمی‌توانند مثل سایر دانش‌آموزان از امکانات آموزشی بهره‌مند باشند و لذا برای آموزش آنها امکانات دیگری مانند مدارس شبانه‌روزی تعبیه شده است.

مدرسه آنلاین – مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بسته معاونت عشایر از جهت داشتن مدارس سمپاد، مدارس استثنایی و عادی کامل است گفت: بیش از ۳۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی عشایر مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۲۴۵ مدرسه شبانه‌روزی برای عشایر در کل کشور وجود دارد.

به گزارش رکنا، علی تیرگیر ، در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت جامعه عشایر گفت: با توجه به پراکنده بودن عشایران، صعب العبور بودن مناطق کوچ و با توجه به معذورات زیاد آنگونه که باید انجام برنامه‌ها محقق نمی‌شود اما تلاش شده دانش‌آموزانی که شرایط مدارس شبانه‌روزی را دارند از فرصت‌های تربیتی، آموزشی، بهداشتی با توجه به هم‌افزایی درون سازمانی و ظرفیت‌های فراهم شده با کمک کانون پرورش فکری کودکان و معاونت پرورشی، از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۵ مدرسه شبانه‌روزی برای عشایر در کل کشور وجود دارد افزود: فلسفه تعریف مدارس شبانه‌روزی یعنی ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان که در محل کوچ امکان تحصیل وجود ندارند، بنابراین مکان آموزشی تحت عنوان مدرسه شبانه‌روزی همراه با رشته‌های نظری و فنی فراهم شده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان کوچ‌رو به دلیل کوچ خانواده برای تحصیل در مدرسه شبانه‌روزی اسکان پیدا می‌کنند و مشغول به تحصیل می‌شوند ادامه داد: این دانش‌آموزان می‌توانند در هر رشته‌ای اعم از فنی و حرفه‌ای، کار دانش، نظری، تجربی و … تحصیل کنند.

تیرگیر با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند گفت: تعداد مدارس غیرشبانه‌روزی عشایر رشته‌های فنی‌حرفه‌ای، کاردانش یا مدارس فنی کم است و در مکان‌هایی استقرار دارند که دانش‌آموز یا کوچ‌رو نیست یا بخش اعظمی از کوچ در محل آموزش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته معاونت عشایر از جهت داشتن مدارس سمپاد، مدارس استثنایی و عادی کامل است افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در جامعه عشایری شناسایی می‌شوند و به این نوع مدرسه ارجاع داده می‌شوند. همچنین تامین نیروی انسانی، خدمات، کتاب و آموزش‌های آنان متناسب با استانداردهای سازمان استثنایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا