دیگه چه خبر؟سیاسی

افغانها بازار میوه و تره‌بار را قرق کردن

با افزایش شمار مهاجران افغان به کشور، تعداد شاغلین آنها هم در کشور بالا رفته است. گذشته از مشاغل ساختمانی، کسب و کارهای دیگری هم هست که افغانستانی‌ها به آن ورود کرده‌اند.

مدرسه آنلاین – در میان اخبار انتخاباتی، خبر عجیبی دیروز منتشر شد که نشان می‌دهد افغان‌ها بازار میوه و تره‌بار یزد را تصاحب کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: وضعیت میدان میوه و تره بار یزد و چند نرخی بودن میوه حتی صدای خود بارفروشان این میدان را در آورده و گلایه‌مند هستند.

احمد ترکمانی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از علل اصلی این گرانی‌ها و چند نرخی نیز به دلیل حضور اتباع فعال در این میدان هستند که این اقدام و عدم نظارت جفای در حق مردم یزد است.

وی ادامه داد: در نبود نظارت، اتباع بیگانه در بازار میوه و حتی میوه فروشی‌های سطح شهر تعیین کننده قیمت‌ها هستند که این وضعیت به گرانی قیمت میوه در شهر منجر شده و گلایه شهروندان و حتی میوه فروشی‌ها را در پی داشته است.

ترکمانی ادامه داد: مردم از این موضوع گلایه‌مند هستند و از ما اعضای شورا به عنوان نماینده پیگیر این موضوع هستند که بسیاری از اتباع بیگانه به دلیل قدرت مالی که دارند به صورت نقدی بار میوه و تره بار را به حتی ارزان‌تر از نرخ خریداری می‌کنند، اما به قیمت بالاتر از نرخ مصوب به مغازه داران می‌فروشند و در این میان سود خوبی عایدشان می‌شود

او افزود: بسیاری از میوه فروشی‌های سطح شهر از جمله حسن آباد هم در اختیار اتباع قرار دارد و مشخص نیست چرا نظارتی روی آنها نمی‌شود، جهاد کشاورزی یزد نیز به عنوان ناظر هیچ اقدامی انجام نداده و ما به عنوان نماینده مردم باید پیگیری کنیم

ترکمانی ادامه داد: همچنین شهرداری یزد نیز باید غرفه‌هایی در سطح شهر ایجاد کند تا مردم بتوانند میوه ارزان خریداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا