جدیدترین اخبار

نقش زنان خیر در مدرسه سازی چقدر است؟

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۰ درصد خیرین مدرسه ساز زنان هستند.

مدرسه آنلاین- حمید رضا خان‌محمدی در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان با بیان اینکه ۲۰ درصد خیران فعال مدرسه سازی در کشور زنان هستند، گفت: نقش و جایگاه والای زن ایرانی در حوزه مدرسه سازی همانند سایر حوزه ها پررنگ و ستودنی است .

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم مردمی سازی است، افزود: با ساخت ۷۵ درصد پروژه‌های مدرسه سازی در کشور به صورت مشارکتی، خیران مدرسه ساز بهترین الگو و نماد مشارکت مردمی هستند، در همین راستا در سه سال اخیر با مشارکت خیران مدرسه ساز سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در استان خوزستان ساخته شده است.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نقش و جایگاه ممتاز زنان را در بین خیرین مدرسه ساز ستود و گفت: علی‌رغم ادعاهای نادرست در خصوص عدم رعایت حقوق زنان در ایران شاهد حضور پرشور بانوان در امر مدرسه سازی هستیم و زنان حدود۲۰ درصد خیرین مدرسه ساز را تشکیل می‌دهند، که نشان از جایگاه والای زنان در سطح جامعه دارد.

خان محمدی در پایان اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز همواره نقش مهمی در توسعه و تحقق عدالت آموزشی و تربیتی داشته‌اند جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز درسطح کشور که با وجود مشکلات و حواشی به وجود آمد ، با حضورپرشور مردم در حال برگزاری است، نشان دهنده قدرشناسی ملت عزیزمان از این عزیزان می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا