چیست؟چیستان

هندوانه نماد چیست؟/ چرا کانی کوسروتی در جشنواره فیلم کن یک برش از هندوانه در دست گرفت؟

آیا تا به حال یک میوه به نماد اعتراض تبدیل شده است؟ خب بله. هندوانه در طول سال ها به نمادی برای نشان دادن همبستگی فلسطینیان تبدیل شده است.

مدرسه آنلاین – هندوانه به عنوان نماد فلسطین است اما چرا از میوه به عنوان نماد استفاده شده است؟ آیا داستانی پشت آن است؟ در اینجا، ما تمام حقایق را برای شما آشکار می کنیم.

میوه ها دیگر صرفا جنبه مهمی از رژیم غذایی نیستند، بلکه در زمان کنونی در قلمرو ژئوپلیتیک نیز مهم هستند. به عنوان مثال، در حالی که هندوانه مورد علاقه بسیاری در جهان است، برای کسانی که می خواهند در مورد همبستگی فلسطینیان صحبت کنند نیز به یک انتخاب جالب تبدیل شده است.
بله، در حالی که رژیم صهیونیستی به حمله خود به غزه ادامه می دهد، جهان “هندوانه” را به عنوان نمادی برای نشان دادن همبستگی با فلسطینیان انتخاب کرد. این نمادگرایی از دیرباز به عنوان نماد اعتراض وجود داشته است.
در اینجا ما هندوانه را نه به عنوان یک غذای خوشمزه، بلکه به عنوان نمادی از اعتراض در جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین تشریح می کنیم.

چرا میوه های دیگر نه؟

یک هندوانه را از وسط نصف کنید، ممکن است تمام رنگ های موجود در پرچم فلسطین را در برش پیدا کنید. رنگ های قرمز، سفید، سبز و مشکی هستند. اکنون، توجه به این نکته مهم است که مقامات رژیم صهیونیستی اغلب از نمایش پرچم فلسطین جلوگیری می کنند. بنابراین، هندوانه به عنوان نمادی برای نشان دادن همبستگی فلسطینی ها در نظر گرفته می شود.
علاوه بر این، هندوانه در فلسطین بسیار رشد می کند. این بخش مهمی از غذاهای فلسطینی است، و بنابراین، استفاده از نمادهای هندوانه برای نشان دادن همبستگی فلسطینی ها انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

 تاریخچه تبدیل شدن هندوانه به نماد

در سال 1967، درست پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی، نمایش عمومی پرچم فلسطین از نظر قانونی ممنوع شد. این بدان معناست که هر شخصی که پرچم فلسطین یا حتی رنگ های آن را حمل می کند یا نمایش می دهد، می تواند در واقع دستگیر شود. با این حال، برای تسکین حامیان فلسطینی، این ممنوعیت در پیمان اسلو در سال 1993 لغو شد.

اکنون، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، قصد داشت با ممانعت از نمایش پرچم‌های فلسطین در مکان‌های عمومی، دوران گذشته را بازگرداند.

جالب اینجاست که دقیق ترین تاریخ تبدیل شدن یک میوه به نماد فلسطین چندان شناخته شده نیست، با این حال، این اعتبار اغلب به سلیمان منصور، هنرمند فلسطینی بسیار قدردانی می رسد. بیشتر کارهای اولیه او حول محور نشان دادن فرهنگ فلسطین بود. او مناظر باغ های زیتون را نقاشی می کرد. برخی از آثار او همچنین شامل مناظر جوامع فلسطینی بود که در مزارع کار می کردند. با این حال، آثار هنری او عاری از هرگونه تأثیر سیاسی بود. این هنرمند بیان کرد که این ایده زمانی مطرح شد که یک سرباز اسرائیلی در دهه 1980 از گالری او برای سانسور آن بازدید کرد. سرباز به هنرمند فلسطینی گفته بود که اجازه ندارد با رنگ‌های قرمز، سیاه، سبز و سفید نقاشی کند زیرا این رنگ‌ها در پرچم فلسطین وجود دارد.

در همین زمان بود که هنرمند دیگری به نام عصام بادر که در گالری حضور داشت از سرباز پرسید که اگر با این رنگ ها گلی بکشی چه اتفاقی می افتد؟ در این باره این سرباز اسرائیلی اعلام کرد که در این صورت مصادره خواهند شد. این سرباز اسرائیلی در ادامه گفت که حتی اگر نقاشان هندوانه ای بکشند، این اثر هنری مصادره می شود.

به گفته منصور، این ممنوعیت استفاده از سایه های خاص به مقاومت بیشتر کمک کرد. ممنوعیتی مانند این باعث ایجاد شور و هیجان زیادی در بین نقاشان و هنرمندان شد. منصور و هنرمندان به طور یکسان مورد حمایت هنرمندان سراسر جهان قرار گرفتند. 

همانطور که در بالا اشاره شد، آثار هنری منصور معمولاً حول محور فرهنگ فلسطین بود و این خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت. تنها یک سال پس از حادثه ملاقات سرباز اسرائیلی، این هنرمند به طور تصادفی بازداشت شد. پس از آن بود که هنرمندان فلسطینی شروع به کشیدن هندوانه در آثارشان کردند.

این یک حس شروع شد، جایی که فعالان و هنرمندان شروع به استفاده از هندوانه به عنوان نماد مقاومت کردند. فلسطینی ها به عنوان نمادی از اعتراض، شروع به حمل برش های هندوانه کردند.

آیا تا به حال یک میوه به نماد اعتراض تبدیل شده است؟ خب بله. هندوانه در طول سال ها به نمادی برای نشان دادن همبستگی فلسطینیان تبدیل شده است.

نماد هندوانه در کن

چیزی که به عنوان یک اتفاق جالب به نظر می رسد، اتفاقی است که در آن کانی کوسروتی -کانی کوسروتی- بازیگر – در حال ژست گرفتن در جشنواره فیلم کن با یک کلاچ هندوانه دیده شد. به نظر می رسد این نماد قوی ای باشد که این بازیگر برای نمایش در فرش قرمز خیره کننده انتخاب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا