جدیدترین اخبار

امتحان نهایی زبان انگلیسی سبب خیر شد/دانش‌آموزان مشکلات را به آموزش و پرورش گزارش دهند

امسال با نهایی شدن امتحانات در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم، برخی دانش‌آموزان از تخلفات در حوزه‌های امتحانات نهایی گله مند شدند؛ این کله مندی بعد از امتحان زبان انکلیسی خیلی زیاد بود تا جایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، دانش آموزان می توانند مشکلات را منعکس کنند.

مدرسه آنلاین – بعد از برگزاری امتحان نهایی زبان انگلیسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم که روز چهارشنبه 23 خرداد 1403 برگزار شد، بسیاری از دانش آموزان شاکی بودند که به علت کیفیت پایین دستگاه صوتی نتوانسته اند به سوالات مرتبط پاسخ دهند.

بدین ترتیب وزارت آموزش و پرورش در توضیحاتی درباره اعتراض دانش‌آموزان نسبت به وضعیت حوزه‌های امتحانات نهایی به‌ویژه در درس “زبان انگلیسی” اعلام کرد: دانش‌آموزان مشکلات را منعکس کنند.

به گزارش تسنیم به گفته دانش‌آموزان، در امتحان زبان انگلیسی در بخش شنیداری یک فایل صوتی پخش شد که بعد از شنیدن آن باید به سؤالات پاسخ می‌دادند اما کیفیت پایین دستگاه صوتی در حوزه‌های امتحانی منجر به آن شد که دانش‌آموزان اصلاً نتوانند فایل صوتی را به خوبی بشوند بنابراین نتوانستند به سؤالات مرتبط پاسخ دهند.

اعتراض دانش‌آموزان به حوزه‌ برگزاری امتحانات نهایی نتیجه‌ای نداشت و مسئولان حوزه امتحانی گفته‌اند که وضعیت همین است!

هم‌اکنون برخی دانش‌آموزان نسبت به تضییع حقوق خود و کم شدن نمره امتحان درس زبان انگلیسی به دلیل ضعف دستگاه‌های صوتی حوزه‌های امتحانات نهایی انتقاد دارند و خواهان رسیدگی سریع‌تر مسئولان آموزش و پرورش و جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان هستند.

دانش‌آموزان مشکلات را از طریق شبکه شاد اطلاع دهند

در همین ارتباط محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت: دانش‌آموزان مشکلات مرتبط با حوزه‌های امتحانات نهایی را از طریق شبکه شاد به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.

‌وی افزود: در صفحه اصلی شبکه شاد بخشی با عنوان “ارزشیابی شما از وضعیت حوزه اجرا و آزمون” ایجاد شده است که دانش‌‌آموزان می‌توانند با کلیک بر روی آن، مشکلات حوزه امتحانی را ثبت کنند.

به گفته زارعی، گزارش‌های منعکس شده از سوی دانش‌آموزان حتما پیگیری خواهد شد و بلافاصله از استان مربوطه سوال پرسیده می‌شود، در صورت اثبات موضوع برای جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان در راهنمای تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی، توصیه‌های لازم اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: حوزه‌های امتحانات نهایی ملزم به تهیه سیستم صوتی بودند و اگر این سیستم را نداشتند برای روز آزمون زبان انگلیسی باید آن را اجاره می‌کردند.

موضوع جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به جهت سهم بالای نمرات امتحانات در ورود به دانشگاه‌‌ها اهمیت بسیاری دارد.

از این رو، مسئولان آموزش و پرورش در گزارش‌گیری از استان‌ها برای بررسی مشکلات اعلام شده از سوی دانش‌آموزان باید نسبت به احتمال منعکس نکردن واقعیت از سوی استان برای عادی جلوه دادن وضعیت، حساسیت بیشتری نشان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا