تربیتیمامان بابا

نقش والدین در استرس فرزندان

یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه والدین حالتها و اتفاقات درونی و بیرونی خود را به فرزندانشان منتقل می‌کنند گفت: اضطراب از جمله حالتهایی است که آسیب های زیادی به فرزندان وارد می کند.

مدرسه آنلاین- حسن نوروززاده با بیان اینکه والدین نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارند، افزود: بر اساس گفته محققان حدود ۷۰ درصد تربیت از مادر دریافت می‌شود.

وی گفت: در دوران کودکی با مشاهده رفتار و گفتار اطرافیان به خصوص اعضا خانواده، الگوبرداری انجام می‌گیرد و به مرور شبیه همان افراد می‌شوند.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه والدین و به ویژه مادرِ نقش بسیار مهمی در تربیت دارند، ادامه داد: مادرِ افسرده، کودک افسرده، مادرِ شکاک، کودکِ شکاک، مادرِ غمگین، کودک غمگین و مادرِ مضطرب، کودک مضطرب تربیت می‌کند.

این پژوهشگر و محقق بیان کرد: یکی از علل اضطراب در کودکان علاوه بر وراثت و ژنتیک، نحوه برخورد والدین و به خصوص مادر است.

وی گفت: فشار روز افزون عوامل محیطی و درونی باعث افزایش اضطراب بر کودک شده و پزشکان، روانپزشکان و روانشناسان سال‌هاست با روش‌ها و شیوه‌های خود در پی درمان و حل اضطراب هستند.

نوروز زاده در بیان تفاوت اضطراب با ترس و افسردگی افزود: کسی که زیاد در گذشته خودش شناور است و گذشته و اتفاقات تلخ آن را مرور می‌کند و آسیب می‌بیند، افسرده است اما ترس، مربوط به زمان حال می‌شود یعنی اکنون حیوانی دنبال ما می‌دود و می‌ترسیم یا ماشین با سرعت به ما نزدیک می‌شود و می‌ترسیم و اضطراب به معنی نگرانی از آینده می‌باشد یعنی یک فکر و تصویری از آینده به ما نگرانی داده و این نگرانی و اضطراب بدن ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا