علمی هنریکتابخانه

«مسائلی از فرهنگ و هنر و زبان» در بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «مسائلی از فرهنگ و هنر و زبان» نوشتۀ احسان طبری به مسائلی پیرامون فرهنگ، هنر و زبان پرداخته و این مباحث را به صورت علمی مورد پژوهش قرار داده است. این کتاب را نشر فردوس در 288 صفحه منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «هنرمند واقعی هنگامی می آفریند که هدفی عالی را دنبال می کند و در پیکار حیات خود را شایسته و قادر به جولانی می بیند. هنر بدون رسالت، بدون اشتمال بر فلسفه پر سوز و پرشور باطنی هنرمند، هنر واقعی نیست و سومین صفت هنرمندان بزرگ، نوآوری است. کهنه فروشی در بازار هنر نارواست. تقلید خشک گذشتگان و تکرار مبتذل گفته ها و پیمودن راه های طی شده هنرمند بزرگ نمی آفریند. هنرمند بزرگ کسی است که چیزی دارای مهر و نشان خود خلق کند. در تاریخ ادبیات کشور ما هنرمندان بزرگواری که این سه صفت را به حد شایسته ای داشته اند معدود نیستند و جا دارد که ما در مکتب هنری بسی چیزها بیاموزیم و..»

احسان طبری متولد 1295 در ساری فارغ التحصیل دکترای فسلفه، علوم اجتماعی و تاریخ بود. وی از جوانی در رشته‌های مختلف شعر، قصه، نقد هنری، بررسی‌های فلسفی و تاریخی و زبانی، آثاری خلق می کرد. از وی همچنین کارهای پژوهشی بسیاری درحوزۀ تاریخ فلسفه و ادبیات به جا مانده است. «از دیدار خویشتن»، «ابوالفضل بیهقی و جامعۀ غزنوی»، «شغال شان» و … از جملۀ تألیفات طبری هستند. ایشان در سال 1368 دیده از جهان فروبست.

«مسائلی از فرهنگ و هنر و زبان» را می توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا