جدیدترین اخبار

نمایندگان در انتصابات آموزش و پرورش خوزستان دخالت نکنند

جمعیت فرهنگیان جوان استان خوزستان در اعتراض به دخالت برخی نمایندگان در انتصابات آموزش و پرورش از روسای ادارات تا کارشناس و مدیران مدارس بیانیه‌ای صادر کردند.

مدرسه آنلاین- جمعیت فرهنگیان جوان استان خوزستان در اعتراض به دخالت برخی نمایندگان در انتصابات آموزش و پرورش خوزستان از روسای ادارات تا کارشناس و مدیران مدارس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که:

بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض کنید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.
بیانات حضرت امام خامنه ای در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۶ خرداد ماه ۱۴۰۰)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز دوره خود، سوگند یاد کرده‌اند که به قانون پایبند باشند. در همین راستا از نمایندگان مجلس انقلابی انتظار می‌رود که به صورت کامل به تمام چارچوب‌های قانونی و اصل تفکیک قوا احترام گذاشته و به این اصول عمل کنند.

طبق فرمایشات امام خامنه‌ای، آموزش و پرورش قلب تپنده نظام اسلامی است، و قطعا خارج از نگاه‌های قومیتی و جناحی قرار می‌گیرد.

همچنین افزوده شده است که: برخی از نمایندگان مجلس استان، بر اساس کدام بند و ماده قانونی در انتصابات آموزش و پرورش از روسای ادارات تا کارشناس و مدیران مدارس، دخالت و اعمال نظر می‌کنند؟

قطعا مسائل مهم و کلانی (مسائل اقتصادی مانند تورم، تغییرات اقلیمی و بحران آب، مسائل فرهنگی و…) در کشور و استان وجود دارند، که هنوز در مجلس به صورت اساسی تعیین و تکلیف نشده‌اند.

با این همه حجم مسائل کلان زمین مانده، این انتظار به حقی از نمایندگان استان است که به جای دخالت غیرقانونی در انتصابات استانی و کشوری به مسائل گفته شده فوق بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است که: جمعیت فرهنگیان جوان استان خوزستان، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، تذکر می‌دهد، نظر به اینکه آموزش و پرورش دستگاهی تخصصی است و رسالتی حیاتی دارد از دخالت در انتصاب روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان خوزستان و سایر انتصابات استانی و کشوری پرهیز کنند و به فکر اصلاحات اساسی و تاثیر گذار در راستای اجرای سند تحول بنیادین و حمایت از آموزش و پرورش باشد.

این جمعیت، ضمن حمایت از نمایندگان مجلس در تدوین قوانین و نظارت بر اجرای آن، تکلیف شرعی خود میداند در صورت مشاهده تخلفات، با تکیه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر، به وظیفه دینی خود عمل کند. ضمنا در صورت لزوم گزارش عملکرد خود، در این زمینه را به استحضار مردم شریف استان خوزستان، می‌رساند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا